شناسهٔ خبر: 26785070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تحصیل ۵۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه ایلام/ روحانیت محور وحدت و همدلی جامعه است

استاندار ایلام، گفت: روحانیون ادامه‌دهنده راه ائمه اطهار (ع) هستند و آنان در دوران مبارزات قبل از انقلاب در هدایت و آگاهی سازی جامعه نقش بی‌بدیلی ایفا نمودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام‌ وعد مرادبیگی، در نشست با استاندار ایلام، فرماندار و معاونین استانداری این استان اظهار کرد: هرساله حدود 500 نفر برای تحصیل در حوزه ثبت‌نام می‌کنند و به دلیل کمبود امکانات فقط 80 نفر از این تعداد در حوزه‌های علمیه استان جذب می‌شوند.

 

وی، بابیان اینکه حوزه علمیه ایلام در سال 54 توسط مرحوم آیت‌الله حیدری فعالیت خود را آغاز کرده است، ابراز کرد: ساختمان این حوزه در سال 61 توسط یکی از خیران ساخته شد، حوزه علمیه استان در آن زمان فقط یک مدرسه داشت که قریب به 60 طلبه در آن مشغول به تحصیل بودند.

 

حجت‌الاسلام مراد بیگی، با اشاره به اینکه حوزه در دوران دفاع مقدس 12 طلبه شهید و 20 جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: در حال حاضر حوزه استان از یک مدرسه علمیه به 7 مدرسه در سطح شهرستان‌ها تبدیل شد که در آن‌ها قریب به 500 طلبه در حال تحصیل هستند.

 

وی، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه استان ایلام ازنظر کیفی یکی از حوزه‌های برتر در سطح استان‌ها است و بر اساس این جایگاه کیفی از سراسر کشور درخواست پذیرش می‌شود که به دلیل کمبود جا نمی‌توان آن‌ها را پذیرش کرد.

 

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام نیز در این نشست هم‌اندیشی، با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: روحانیت در طول تاریخ کشور پیشتاز مبارزه با طاغوت و استکبار بوده‌اند و در اوج خفقان و دیکتاتوری رژیم گذشته روحانیون صدای بلندی داشتند.

 

وی، بابیان اینکه امام راحل (ره) را نقطه وحدت و اتحاد مردم ایران اسلامی در ابتدای انقلاب اسلامی بوده است، افزود: روحانیون ادامه‌دهنده راه ائمه اطهار (ع) هستند و آنان در دوران مبارزات قبل از انقلاب در هدایت و آگاهی سازی جامعه نقش بی‌بدیلی ایفا نمودند.

 

استاندار ایلام نقش روحانیت را در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم عنوان کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد و وحدت هستیم و در شرایط حاضر روحانیون می‌توانند باراهنمایی و ارشادات وحدت‌بخش خود باعث تلطیف فضای سیاسی و اجتماعی کشور شوند.

 

سلیمانی دشتکی، در ادامه بابیان اینکه برای توسعه باید اختلافات را کنار گذاشت و همه یک‌صدا و همدل در جهت توسعه استان گام برداریم، تصریح کرد: مسائل قومی و قبیله‌ای هیچ‌گاه به صلاح استان نبوده بلکه برای رسیدن به افقی روشن بایست پا را از حصار قوم و قبیله بیرون گذاشت.

 

وی، در پایان با تأکید بر وحدت و همدلی در بین همه اقشار و مسئولان، خاطرنشان کرد: اگر یک ضعف یا ایرادی درجایی وجود دارد آن در حد و حدود خودش ببینیم و نیائیم آن را به‌کل جامعه، دولت و نظام تعمیم بدهیم.

نظر شما