شناسهٔ خبر: 26785064 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

سختگیری بیمه ها صنعتگران را خسته می کند

اراک - ایرنا - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: سختگیری بیمه ها صنعتگران را خسته می کند و از مسئولان انتظار می رود نسبت به اصلاح این مهم و پشتیبانی فعالان اقتصادی در شرایط فعلی بیشتر تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید عبدالوهاب سهل آبادی شامگاه سه شنبه در آیین بزرگداشت روز صنعت و معدن استان مرکزی در محل تالار کوه نور اراک، افزود: بیمه تامین اجتماعی در صورت وجود بدهی، دفترچه بیمه کارگران را تمدید نمی کند و مطالبات خود را با بالاترین نرخ بهره دریافت می کند که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید نسبت به اصلاح این مهم بیش از پیش تلاش کنند.
وی ادامه داد: با وجود همه مشکلات، صنعتگران و فعالان اقتصادی با ظرفیت بالادر راستای حفظ ارزش های نظام ایستاده و مقاومت می کنند و برای همراهی با مسئولان در گذر از بزنگاه کنونی در صحنه هستند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران قطعی برق را از مهمترین مشکلات صنایع در روزهای گذشته عنوان کرد و گفت: در شرایطی که کشور برای خروج از بحران نیاز به تولید دارد نباید برق صنایع بدون هماهنگی قطع شود و انتظار می رود به این موضوع مهم رسیدگی کند.
وی بیان کرد: قانون ارزش افزوده فشار زیادی را به صنایع وارد می کند به طوری که این مهم در بسیاری از نقاط کشور، صنایع را با مشکلاتی مواجه کرده است.
سهل آبادی گفت: بخش خصوصی و صنایع کشور اجازه آسیب زدن به نظام را از سوی دشمنان نخواهند داد و با تمام توان دولت را در شرایط سخت حمایت می کند.
استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: اعتبارات عمرانی بودجه در چهار ماه گذشته 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته که این نشان از پویایی فعالیت های اقتصادی دولت دارد.
سید علی آقازاده افزود: با وجود سنگ اندازی آمریکا، دولت با قدرت برنامه های اقتصادی و سیاسی خود را دنیال می کند و در این راه همراهی همه بخش ها را می طلبد.
وی بیان کرد: شرایط تحریم ها اگر چه سخت است اما باید از آن برای باروری استعدادها و ظرفیت های داخلی بهره جست.
استاندار مرکزی عنوان کرد: در تحریم های سال 1390 علیه ایران کشورهای اروپایی، چین و روسیه آمریکا را حمایت کردند اما امروز این شرایط وجود ندارد.
آقازاده افزود: در شرایط فعلی تقویت وحدت مهمترین رکن است و همه بخش ها باید کنار هم باشند تا از این شرایط عبور شود.
وی در خصوص کمبود برق نیز گفت: اگر چه توسعه نیروگاه های جدید باید با آهنگ تندتری انجام می شد اما، میزان مصرف برق در ایران نیز چهار برابر کشور ترکیه است و باید اصلاح الگوی مصرف به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
آقازاده افزود: قیمت نفت در قانون بودجه امسال 56 دلار در نظر گرفته شده در صورتی که نفت به قیمت 72 دلار به فروش می رسد و دولت ذخیره ارزی چشمگیری در چهار ماه گذشته داشته است.
وی ادامه داد: صادرات غیر نفتی استان مرکزی در سه ماه نخست امسال بیش از 11 درصد رشد داشته که این مهم نشان از موفقیت دولت در طرح های اقتصادی دارد.
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آیین گفت: دولت، نظام حاکمیتی و مردم در کشور اسلامی باید دست در دست یکدیگر داده تا اقتصاد کشور در شرایط ایده آل قرار گیرد.
آیت الله محسن اراکی افزود: در فرهنگ اقتصاد اسلامی آحاد جامعه به غیر از معلولان و دانش آموزان موظف به انجام امور اقتصادی هستند و این فرهنگ عظیم باید از سوی دستگاه های فرهنگی در جامعه ایران اسلامی نهادینه شود.
وی ادامه داد: آباد سازی جهان پیرامون از اصول اقتصاد اسلامی است که این مهم نه تنها در حد تامین نیاز بلکه باید در راستای خلق ثروت نیز انجام شود.
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در فرهنگ اقتصاد اسلامی هیچ معدن و یا زمین کشاورزی نباید بلااستفاده رها شود و باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده و در راستای امور جامعه اسلامی از آن ها بهره گرفته شود.
وی بیان کرد: در فرهنگ اقتصاد اسلامی حرکت به سمت خودکفایی اصلی مهم است.
آیت الله اراکی ادامه داد: ثروت در هر جامعه ای محدود است بنابراین هنر مسئولان و فعالان اقتصادی کشور در این است که با منابع محدود ارزش افزوده بالا ایجاد کنند.
وی تاکید کرد: مشکلات اقتصادی استان و کشور به راحتی قابل حل است و از مدیریت ارشد استان انتظار می رود کمیته ای ویژه برای فهرست بندی مشکلات صنایع استان تشکیل داده و با به کار گیری نیروی های زبده و کارآمد نسبت به حل مشکلات گام بردارند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: یکهزار و ١٠٠ گروه محصول معدنی پارسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد و صادرات غیر نفتی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد رشد داشته است.
محمدرضا حاجی پور افزود: ٢٤٨ طرح نیمه تمام با سرمایه گذاری ٢23 هزار میلیارد ریال در بخش صنعت استان مرکزی وجود دارد که تمهیدات لازم برای تکمیل و بهره برداری آن ها اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: استان مرکزی از نظر تنوع صنعت رتبه نخست کشور و در اشتغال رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داده و در استقرار شرکت های دانش بنیان نیز رتبه پنجم کشور را داراست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: ٢٣٧ پروانه بهره برداری و ٧١٠ پروانه تاسیس واحد صنعتی پارسال در این استان صادر و ٧٩ فقره پروانه بهره برداری با رشد ٤٤ درصدی حاصل شد.
وی یادآور شد 138 نشست کارگروه ستاد رفع موانع تولید استان مرکزی تشکیل شد که یکهزار و ٥٩١ مصوبه داشت و تاکنون ٦٦١ مصوبه آن اجرایی شده است.
حاجی پور گفت: هشت هزار و 90 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 991 واحد تولیدی استان مرکزی تزریق شده است و این استان در اعطای تسهیلات پیشتازمحسوب می شود.
عماد مردانی رئیس خانه صنعت استان مرکزی نیز گفت: بخشنامه های ستاد اقتصادمقاومتی در بسیاری از دستگاه های اجرایی استان اجرا نمی شود و بر اساس گزارش های رسیده برخی از دستگاه ها نوع برخورد با صنایع در شرایط خاص اقتصادی را رعایت نمی کنند.
در پایان این آیین از نشان های تجاری، صنعتی و معدنی استان مرکزی تجلیل شد.
بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/

نظر شما