شناسهٔ خبر: 26785026 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

صبح امروز با بدرقه مسئولان و مردم

نخستین کاروان حجاج عازم مکه شد + تصاویر

بدرقه اولین کاروان حج بیت الله الحرام با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، حمید محمدی رییس سازمان حج و جمعی از مسئولان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، عالم نژاد مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) صبح امروز(۲۶تیرماه) در مراسم بدرقه اولین کاروان حج بیت الله الحرام که در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به عملکرد شهر فرودگاهی در این دوره از سفرهای حج اظهار داشت: ما امسال سعی کردیم با دو رویکرد سفر حج‌ را آغاز کنیم، ابتدا موضوع برنامه ریزی است که تمام فرآیندها با همکاری دستگاه های مرتبط به صورت کامل برنامه ریزی شده است، کلیه مسیر در فرودگاه برای حجاج به صورت جدا طراحی شده و تمامی مراحل تا زمان پرواز از سایر بخش های فرودگاه مجزا خواهد بود.

 

وی ادامه داد: از طرفی دیگر امسال برای هر یک از فرآیندهای فرودگاه با همکاری دستگاه های نظارتی و امنیتی یک کارشناس سندسازی در بخش های مختلف قرار داده ایم تا با بازبینی موضوعات به مشکلات مختلف پی ببریم تا در دفعات بعدی شاهد این اتفاقات نباشیم.

 

 

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تاکید کرد: سالن های مجزایی برای استراحت و تغذیه و حتی نماز حجاج در فرودگاه در نظر گرفته ایم، آنچه امسال برای ما مهم است نظم است و سعی کردیم که به گونه ای رفتار کنیم تا حجاج لحظه به لحظه نظم را ببینند.

 

عالم نژاد یادآور شد: ما تمام تلاش خود را کردیم تا ترمینال «سلامت» را برای حجاج افتتاح کنیم اما این امکان فراهم نشد و ما نخواستیم ورود و خروج در این ترمینال را با حجاج تست کنیم زیرا ممکن بود یکسری مشکلات وجود داشته باشد که صلاح نبود با حضور حجاج افتتاح شود.

 

 

در ادامه این مراسم حسین اسفندیاری قائم مقام شرکت فرودگاه ها خاطرنشان کرد: امسال از ۱۹فرودگاه کشور سفر حج آغاز می شود، برای عملیات حج امسال نیز از اسفند سال گذشته برنامه ریزی فرودگاه ها آغاز شد و دائما به دنبال خدمت بهتر به حجاج بودیم، ما جلسات متعددی برای هماهنگی مدیران هوایی خود نیز داشته ایم.

 

وی ابراز داشت: سال گذشته به علت تعطیلی حج ما به صورت جهادی عمل کردیم زیرا خیلی از اتفاقات باعث شده بود که ما با محدودیت مواجه باشیم، در حوزه های مربوط به هماهنگی های مختلف با سایر بخش های حج و‌ زیارت ما مروری بر برنامه ها را از قبل داشته ایم، ما به خاطر روابط ایران با عربستان یکسری محدودیت ها را خواهیم داشت که البته برای حجاج ما مشکلی را به وجود نخواهد آورد.

 

 

عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه اولویت اول ما ر پرواز امنیت پرواز بوده است، تصریح کرد: ما نباید به هیچ وجه ایمنی را فدای چیزی دیگر کنیم و از تمامی همکاران نیز خواستاریم این موضوع را رعایت کنند.

 

وی بیان کرد: ما در ماه های گذشته تمام تلاش خود را برای فراهم‌ کردن امکانات برای حجاج به کار گرفتیم، البته ممکن است در برخی پروازها اختلالاتی ایجاد شود که از دست همکاران‌ ما خارج است که در اینجا از همه خواستاریم صعه صدر داشته باشند.

 

در پایان این مراسم سردار مهری رییس پلیس فرودگاه های کشور نیز با بیان اینکه امسال سازمان‌حج و‌ زیارت یک کار خوب انجام داد و آن هم معرفی داروهای ممنوع به کشور عربستان بوده است، خاطرنشان کرد: این موضوع در نشست با وزارت حج عربستان رخ داده است و از این رو خواستاریم از هرگونه بردن دار‌وهای ممنوع یا مواد مخدر خودداری کنید زیرا توسط دولت عربستان بازداشت خواهند شد و عواقب بدی را به همراه دارد.

 

وی تصریح کرد: احیانا اگر زائری تصور می کند که تونایی رفتن به سفر حج‌ را ندارد از رفتن به این سفر امتناع کند، همچنین بردن اشیا گران قیمت به این سفر درست نیست، از طرفی حدالامکان در صورت نبود مدیر کاروان بعثه از دادن وسایل خود به اشخاصی که نمی شناسید جدا خودداری کنید.

 

نظر شما