شناسهٔ خبر: 26784870 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نتانیاهو: برای هر نوع سناریو در غزه آمادگی داریم

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از پایگاه اینترنتی یدیعوت آحارانوت؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهيونيستي در دیدار با نظامیان ارشد لشکر غزه که در آن وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل نیز حضور داشتند مدعی شد ما کار درست را انجام می دهیم و برای هر سناریویی در خصوص غزه آمادگی داریم. 
نتانياهو گفت "ما در میانه پویشی قرار گرفته ایم که دو طرف به همدیگر ضربه وارد می کنند و می توانم این را به شما بگویم که ارتش اسرائیل برای هر سناریوئی آمادگی دارد. 
وي گفت: با بالا گرفتن تنش ها از روز دوشنبه، اسرائیل اعلام کرد با بستن گذرگاه کرم شالوم، تامین سوخت و گاز برای نوار غزه را متوقف می کند ولی اجازه ورود دارو و غذا را بعد از توافق آتش بسی که پیشتر با شلیک راکت به جنوب اسرائیل شکسته شده بود، خواهد داد.
مدتی بعد حماس با انتشار بیانیه ای هشدار داد "پیامدهای بسیار سختی را شاهد خواهد بود و اسرائیل باید مسئولیت آن را به عهده بگیرد. اسرائیل هرگز در نفوذ بر موضع ملی در ادامه مبارزه و مقاومت تا زمان رسیدن به حقوقمان و برداشته شدن محاصره موفق نخواهد شد".
آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژيم صهيونيستي در طول دیدار نخست وزیر از این مناطق نیز به مشاجره های انجام شده بین نفتالی بنت وزیر آموزش و پرورش و آیزنکات در نشست کابینه امنیتی در خصوص نحوه مدیریت بادبادک ها و بالون های آتش زا از غزه اشاره کرد و گفت "ما مسائل زیادی درباره سیاست های امنیتی اسرائیل شنیده ایم. از این رو پیش از همه باید گفت ارزشش را دارد که روشن کنیم سیاست امنیتی واکنشی به فشارهای سیاسی یا رسانه ای است".
وی افزود "آنچه در حال حاضر برای ما ضروری است خونسردی و اعصابی فولادین است نه اینکه زمان سنج به دست بگیریم و در برابر رسانه ها واکنش نشان دهیم. ما کاری را که لازم است انجام می دهیم".

نظر شما