شناسهٔ خبر: 26784409 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

گفت‌وگوی خواهر شهید «زاهدالدین خیرالهی» با دفاع پرس؛

مجروحیت نیز مانع حضور مجدد «زاهد» عاشق در جبهه‌ها نشد

خواهر شهید «زاهدالدین خیرالهی» با اشاره به این‌که «زاهدالدین» در عملیات «رمضان» بر اثر اصابت ترکش از ناحیه کتف و در عملیات «بدر» از ناحیه سینه مجروح شد، گفت: وی هر بار بعد از بهبودی، مجدداً به جبهه برمی‌گشت.

صاحب‌خبر -

پس از هربار مجروحیت مجدداً به جبهه می‌رفت/ موقع امتحانات از جبهه برمی‌گشت و امتحان می‌داد«پروین خیراللهی» خواهر شهید «زاهدالدین خیراللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، با بیان این‌که «زاهدالدین» اردیبهشت‌ماه سال ۶۱ به عنوان نیروی بسیجی به‌صورت داوطلبانه عازم جبهه شد، اظهار داشت: در آن زمان وی سال سوم دبیرستان بود و برای این‌که هم در جبهه حضور داشته باشد و هم تحصیل کند، به جبهه می‌رفت و موقع امتحانات به دبیرستان محل تحصیلش برمی‌گشت و امتحان می‌داد.

وی افزود: خانواده ما از طریق کشاورزی روزگار می‌گذراندند و «زاهدالدین» نیز با وجود این‌که در کار‌های کشاورزی به پدر و مادرش کمک می‌کرد، مقطع تحصیلی راهنمایی را با نمرات عالی پشت سر گذاشت. وی همچنین با گسترش مبارزات بر علیه رژیم طاغوت، در تظاهرات‌های مردمی شهر‌های «الشتر» و «خرم‌آباد» بر علیه حکومت پهلوی شرکت می‌کرد.

خواهر شهید «زاهدالدین خیراللهی»، با اشاره به این‌که خانواده ما مقید به رعایت احکام اسلام بود و «زاهدالدین» از همان دوران کودکی با مسائل دینی و مذهبی آشنا شد، گفت: وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در دبیرستان امام خمینی (ره) «الشتر»، یکی از اعضای فعال انجمن اسلامی بود.

وی ادامه داد: پس از اخذ دیپلم، برادرم همزمان در حوزه علمیه ولی‌عصر (عج) شهرستان «بروجرد» و آزمون ورودی تربیت معلم قبول شد که وی تحصیل در حوزه را برگزید، ولی ۲ ماه بعد مجدداً به جبهه برگشت.

«پروین خیراللهی» با بیان این‌که «زاهدالدین» در عملیات‌های «رمضان»، «محرم»، «خیبر»، «بدر» و «والفجر ۸» حضور داشت، خاطرنشان کرد: وی در اوایل سال ۶۳ به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد و پس از گذراندن آموزش‌های رزمی و تاکتیکی، به لشکر ۷ ولی‌عصر (عج) خوزستان اعزام شد.

وی با اشاره به این‌که «زاهدالدین» در عملیات «رمضان» بر اثر اصابت ترکش از ناحیه کتف و در عملیات «بدر» از ناحیه سینه مجروح شد، گفت: وی هر بار بعد از بهبودی، مجدداً به جبهه برمی‌گشت.

خواهر شهید «زاهدالدین خیراللهی» به بیان جزئیات شهادت برادر خود پرداخت و اظهار داشت: آخرین مسئولیت وی فرمانده گردان خط شکن غواص حمزه سیدالشهداء اندیمشک از لشکر ۷ ولی‌عصر (عج) بود که در شب ۲۱ بهمن‌ماه سال ۱۳۶۴، در منطقه عملیاتی «والفجر ۸» (فاو) مصادف با آغاز هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شهادت رسید.

خاطرنشان می‌شود، شهید «زاهدالدین خیراللهی» در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشته است:

عزیزان دنیا فانی و فریب‌دهنده با تمام قوایش در تکاپو است که بندگان را به کار گیرد و این انسان است که باید با شناخت و عمل به معیار‌های روح‌بخش اسلام، پشت پا به دنیا و زینت‌های آن بزند؛ [چراکه] دنیا جز بازیچه‌ای بیش نیست [و] وقتی محترم است که در خدمت انسان باشد.

عزیزم و برادرم! بشناس مقامی که خداوند تو را از آن برخوردار کرده، تو خلیفة‌الله هستی و از صفوف فرشتگان بالا‌تر رفتی که فرشتگان بر شما سجده کرده‌اند.

وجود تقوا راه رهایی انسان است، [پس] از خدا بترسید و خدا را خوب بندگی کنید. در کارهای‌تان اخلاص فراموش نشود، چون کار برای هر کسی [که] باشد اجر را باید از او گرفت.

برای خدا کار کنید تا نتیجه کار‌های‌تان تا ابد باقی بماند. مواظب باشید از مواضع خطرناک شیطان عبور نکنید و به تهذیب نفس و تزکیه روح بپردازید که رمز پیروزی بر هر کاری است.

انتهای پیام /

نظر شما