شناسهٔ خبر: 26784034 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

موضع کُردهای سوریه درباره مذاکره با "اسد"

شبه‌نظامیان کُرد سوریه که تحت حمایت سیاسی و نظامی آمریکا قرار دارند، از آمادگی خود برای مذاکره احتمالی با نظام دمشق خبر داده‌اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

«شورای دموکراتیک سوریه»، که شاخه سیاسی «نیروهای دموکراتیک سوریه» محسوب می‌شود، از آمادگی برای مذاکرات احتمالی با نظام دمشق خبر داد.

«نیروهای دموکراتیک سوریه» ائتلافی متشکل از جنگجویان عرب و کُرد است که تحت حمایت سیاسی و نظامی آمریکا قرار دارد.

«شورای دموکراتیک سوریه» روز گذشته نشستی در شهر «الطبقه» واقع در شمال سوریه تشکیل داد. «حکمت حبیب» از اعضای هیات رئیسه این شورا به خبرگزاری فرانسه گفت: «یکی از اهداف این نشست تشکیل برای مذاکره با نظام سوریه است».

وی تصریح کرد، این هیات به نمایندگی از تمام مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک و نیز شهرهای «الرقه»، «دیرالزور» و «منبج»، با دولت سوریه مذاکره خواهد کرد.

پیشتر «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه طی گفت‌وگوی رسانه‌ای در اواخر ماه می گذشته، درباره مناطق تحت سیطره «نیروهای دموکراتیک سوریه» گفت: «درها را برای گفت‌وگو باز کرده‌ایم؛ چرا که بیشتر این نیروها، سوری هستند. اگر چنین وضعیت پیش نیاید ما با زور، به آزادسازی این مناطق اقدام خواهیم کرد ما گزینه‌های دیگری نداریم».

طبق ادعای گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»- وابسته به معارضان-، حدود 27 درصد از خاک سوریه تحت تصرف شبه‌نظامیان کرد است در حالی‌که ارتش سوریه کنترل 80 درصد از کشور را در دست دارد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما