شناسهٔ خبر: 26783531 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هزاران نفر از کارکنان شرکت آمازون در اسپانیا اعتصاب کردند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ هزاران نفر از کارکنان شرکت آمازون در اعتراض به شرایط نامناسب کاری اعتصاب کردند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از مادرید، شهرک سن فرناندوز دو هنارس در نزدیکی مادرید پایتخت اسپانیا-بزرگترین مرکز پشتیبانی آمازون در این کشور- شاهد برپائی دومین روز از اعتصاب کارمندان بود.
انا برسرولو از اتحادیه سی سی او او از حضور 1200 نفر از کارکنان آمازون یعنی در حدود 80 درصد از نیروی انسانی این مرکز در برگزاری اعتصاب خبر داد.
اتحادیه کارگری اسپانیا خواستار افزایش دستمزد، بیش از 1.1 درصدی که آمازون پیشنهاد کرده است و همچنین بهبود شرایط کار شده است.
این در حالی است که مسئولان آمازون اسپانیا معتقدند شمار اعتصاب کنندگان که از سوی اتحادیه های کارگری اعلام شده نادرست است.
آمازون با صدور اعلامیه ای بدون اشاره به جزئیات عدد و رقم افزود، امروز اکثریت کارکنان این مرکز سر کار خود بودند و درخواست های مشتریان را بررسی کردند.
این شرکت مدعی شد کارکنان این مرکز حقوق رقابتی وهمچنین بسته کاملی از امتیازات و برنامه های آموزش خلاقانه دریافت کرده اند.
افزون برآن در آلمان کارکنان شش مرکز آمازون با دست کشیدن دست از کار در لایپزیک به اعتصاب خود ادامه دادند.
وردی استفان نوتسبرگ از مسئولان آمازون گفت: پاسخ، کامل و شفاف است... کسب سود و ثروت بیشتر این شرکت بزرگ ناشی از بهبود سلامت روحی- روانی کارکنان آن است.

نظر شما