شناسهٔ خبر: 26783223 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بوکس استان تهران دچار چالش بزرگی است

دلشاد: کفگیر بوکس به ته دیگ خورده است!

دبیر سابق فدراسیون بوکس گفت: شنیده‌ام سه نفری که به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند کیک‌بوکسینگ‌کار هستند و این نشان می‌دهد کفگیر بوکس به ته دیگ خورده است.

صاحب‌خبر -

امیر دلشاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در واکنش به صحبت‌های سرپرست هیأت بوکس استان تهران در نشست خبری روز گذشته (سه‌شنبه)، گفت:‌ اینکه بوکس ما به این روز افتاده دلیل دارد. ناطق نوری بوکس ما را دست افرادی داد که از این رشته شناخت نداشتند. افرادی که جز خانواده بوکس نبودند. حالا نتیجه این می‌شود که ما در آسیا تنها یک برنز کسب می‌کنیم. تا زمانی که امیر یاوری رئیس هیأت بوکس استان تهران بود، این هیأت موفق بود، اما بعد از یاوری ریاست هیأت بوکس استان تهران دست افراد غیرورزشی افتاد. مدت‌ها بود که تیم تهران در مسابقات مختلف به تیم‌های لرستان و کرمانشاه می باخت و افت زیادی هم پیدا کرده بود که توابع تهران با مدیریت بهنیا اوضاع بهتری را پیدا کرد. بعد از آن محمد ستارپور آمد و مسئولیت هیات بوکس استان بوکس تهران را برعهده گرفت و بوکس تهران روبه‌ جلو حرکت کرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سؤال که دلیل موفقیت ستارپور در هیأت بوکس تهران چه بود،گفت: ستارپور از قهرمانان آسیا است. او مشت‌ خورده این رشته است، او ارتباط خوبی دارد و از این خانواده بوکس است، ستارپور در دوران سرپرستی خود در هیات تهران توانست بوکس تهران را موفق کند. اگر می‌خواهیم در بوکس ایران موفق شویم باید از خانواده بوکس در هیأت‌ها استفاده کنیم.

دبیر سابق فدراسیون بوکس در پاسخ به این سؤال که به نظر شما از بین اسامی که برای انتخابات هیأت بوکس استان تهران ثبت‌نام کرده‌اند کدام گزینه بهترین گزینه است،‌ اظهار داشت: اینکه آقایان آمده‌اند برای هیأت بوکس تهران ثبت‌نام کرده‌اند،‌ این نشان می‌دهد ما در هیأت بوکس تهران کار برای انجام دادن زیاد داریم، اما بنده معتقدم کسی باید رئیس هیأت بوکس تهران شود که جز خانواده این رشته باشد. دوم اینکه رئیس هیأت بوکس استان تهران باید کسی باشد که بتواند برای بوکس پول بیاورد، اما شاهدیم آزاد سرپرست هیأت بوکس تهران از مشکلات مالی صحبت می‌کند اما این در حالی است که محمد ستارپور در دورانی که سرپرست هیأت تهران بود برای این هیأت آورده مالی داشته است و موفقیت‌های خوبی در بوکس تهران رقم خورده است. بوکس تهران دچار چالش بزرگی شده است و برای اینکه مشکلات تهران حل شود، یک نفر از خانواده این رشته مسئولیت هیأت تهران را برعهده بگیرد.

دلشاد در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: از سال 1324 که بوکس ایران تشکیل شد، اولین بار است که ما با سه بوکسور راهی بازی‌های آسیایی می‌شویم. من شنیده‌ام سه نفری که به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند کیک‌بوکسینگ‌کار هستند و این نشان می‌دهد کفگیر بوکس به ته دیگ خورده است. ببینید که بوکس به چه روزی افتاده است. با این شرایط کار ثوری در فدراسیون بسیار سخت است.

وی با انتقاد از حکمی که اخیراً رئیس فدراسیون بوکس به اکبر احدی سرمربی تیم ملی داده است، اضافه کرد: اخیراً رئیس فدراسیون حکمی را به مدیر تیم‌های ملی داده که تاریخ صدور حکم برای چند ماه گذشته است و این اتفاق عجیبی است. سؤال ما این است چرا این حکم بعد از چند ماه صادر شدن به احدی داده می‌شود؟ اکبر فرزند من است، او یکی از مربیان خوب بوکس ایران است و این انتقاد وارد است، چرا او هم سرمربی تیم ملی است و هم مدیر تیم‌های ملی؟ چرا بعد از 5 تا 6 ماه به او حکم داده‌اند؟ من نمی‌دانم مشاوران ثوری چه کسانی هستند. بوکس چالش‌های زیادی دارد حتی در برگزاری مسابقات اخیر نیز من شنیده‌ام چالش‌های زیادی به وجود آمده است. تمام این موضوع را به رئیس فدراسیون گفته‌ام و حتی پیشنهاد داده‌ام او باید از مشاوران خوبی استفاده کند. با شرایط فعلی بوکس، رئیس جوان این فدراسیون کار سختی را پیش رو دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما