شناسهٔ خبر: 26783191 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

3900 میلیارد برای اشتغال مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد با اعلام این‌که 3900 میلیارد تومان اعتبار به اشتغال مددجویان کمیته امداد در سال ۹۷ اختصاص‌یافته است گفت: با این منبع مالی امکان پرداخت ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات به مددجویان فراهم‌شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جامجم، پرویز فتاح با تأکید بر اینکه خریدوفروش تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد غیرقانونی است تصریح کرد: در صورت مشاهده این موضوع با عوامل آن برخورد قضایی میشود.

وی درباره میزان مستمری خانوارهای تحت پوشش نیز افزود: رقم مستمری واریزی برای خانوارهای یکنفره ۱۰۸ هزار تومان، دونفره ۲۱۵ هزار تومان، سهنفره ۲۸۹ هزار تومان، چهارنفره ۳۸۴ هزار تومان و پنج نفر به بالا ۴۱۶ هزار تومان است.

فتاح با اشاره به اختصاص 7000 میلیارد تومان برای رفع فقر مطلق در بودجه کشور اعلام کرد: بتازگی حدود 30 هزار خانوار وارد چرخه حمایتی کمیته امداد شدند که امکان افزایش پذیرش تعداد بیشتر نیز با اختصاص این بودجه فراهمشده است.

وی با اظهار اینکه در برخی از استانها صف پشت نوبتیها برای ورود به چرخه حمایتی کمیته امداد به صفر رسیده است گفت: تا دو سه ماه آینده صف ورودی به این چرخه صفر خواهد شد.

به گفته رئیس کمیته امداد سال گذشته اعتبار تخصیصیافته به اشتغالزایی مددجویان این نهاد از 2100 میلیارد تومان به 1400 میلیارد تومان در سال جاری کاهش یافته است.

نظر شما