شناسهٔ خبر: 26783164 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

حوادث جهان از قتل عام فجیع کورکودیل ها تا افشای راز قتل بعد از 30 سال

قتل عام 300 کروکودیل در اندونزی روستاییان اندونزی 300 کروکودیل را به قصد انتقامجویی قتل عام کردند.به گزارش باشگاه خبرنگاران اهالی یک روستا در اندونزی از یک ماه قبل شاهد گم شدن بعضی از افراد روستا بودند. بعد از مدتی متوجه شدند که این افراد توسط کروکودیل‌ها خورده شده اند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /تا اینکه چند روزقبل ساکنان روستا  شاهد مرگ مردی توسط تمساح‌ها بودند. «سوگیتو» که در یک شب برای تهیه خوراک به خارج از خانه رفته بوده، مورد حمله یک تمساح قرار گرفت و خورده شد.پس از آنکه روستاییان محلی در مراسم تدفین شرکت کردند، حدود 600 نفر از آنها با ابزارهای تیز برای انتقام از مرگ این مرد به کروکودیل‌ها حمله کردند.در این حمله خونین، 292 بچه کروکودیل و کروکودیل‌های بزرگتر به وسیله چاقو، شمشیر و آلات تیز مورد حمله قرار گرفتند که باعث شد حوضچه‌های آب از جسد آنها پر شود.

 40 مأمور پلیس اندونزی سعی داشتند کشتار را متوقف کنند، اما تلاش آنها سودی نداشت.پس از این اقدام،  هیچ یک از این افراد روستا بازداشت نشدند و تنها صاحب مزرعه و چهار نفر دیگر توسط پلیس مورد سوال قرار گرفتند.باسار مانولنگ رئیس آژانس حفاظت از منابع طبیعی پاپوای غربی از این رفتار بی رحمانه انتقاد کرد و گفت: کشتار تمساح‌ها، قانون تخریب اموال دیگران را نقض کرد.
 
 
سیل مرگبار در نیجریه
 
بارش‌های سیل آسا در شمال نیجریه 44 نفر را به کشتن داد.به گزارش خبرگزاری شینهوا، جاری شدن سیل در کاتسینا در شمال نیجریه ده‌ها خانه را تخریب کرد و صده‌ها نفر بی‌خانمان شدند. امینو ماساری فرماندار کاتسینا پس از بازدید از مناطق سیل زده به خبرنگاران گفت بیش از 500 خانه ویران شده ،44نفرکشته و 20 نفر ناپدید شده‌اند. وی همچنین از ارسال 13 کامیون کمک‌های بشردوستانه برای قربانیان سیل در شمال کشور خبر داد.
 
مار کبری شعبده باز ایرانی را نیش زد 
 
شعبده باز ایرانی که در یکی از هتل‌های آنتالیا در حال اجرای نمایش بود ناگهان از سوی مار کبری گزیده شد.
به گزارش انتخاب، عارف غفوری، شعبده باز ایرانی - ترکیه‌ای پس از این حادثه بلافاصله با آمبولانس به فرودگاه منتقل شد تا به قاهره پایتخت مصر فرستاده شود. به گفته پزشکان پادزهر این نوع مار فقط در مصر وجود دارد و قبل از 24 ساعت باید پادزهر به وی تزریق شود.
غفوری با هواپیمای ویژه با برانکارد به قاهره، پایتخت مصر منتقل شده است.
 
 
قدیمی ترین اجاق جهان
 
باستان شناسان دریافتند که انسان‌ها از 14 هزار سال قبل با پخت نان آشنا بودند.آنها یک اجاق بسیار قدیمی در اردن پیدا کردند که در آن نان می‌پختند. به گزارش نیواطلس، باقی مانده‌های دانه‌های نشاسته که در یک اجاق سنگی در منطقه باستانی موسوم به شبیغه در صحرای سیاه اردن کشف شده مربوط به ۱۴ هزار سال قبل است، اما بررسی‌های تکمیلی نشان می‌دهد خود این اجاق ۳۰ هزار سال قدمت دارد.پخت این نان در شرایطی صورت می‌گرفته که هنوز شواهدی دال بر آشنایی بشر با پدیده کشاورزی در آن مقطع زمانی وجود ندارد.
این کشف مهم نشان می‌دهد که بشر در آن زمان نیز از امکان کشت غلات مطلع بوده و همین مسأله موجب شده تا زمینه تغییر شیوه زندگی انسان فراهم آید و اجداد بشر امروزی در کنار شکار و جمع‌آوری غذا به کشاورزی نیز روی بیاورند. محققان دانشگاه‌های کپنهاگ و کمبریج لندن با استفاده از اسکنرهای میکروسکوپ‌های الکترونیکی به این موضوع دست یافته‌اند.
 
 
پدر اماراتی فرزندش را ربود
 
مرد اماراتی که می‌خواست یک کودک را از  پارکی  در ابوظبی  برباید از سوی پلیس دستگیر شد اما در نخستین تحقیقات مشخص شد وی پدر کودک است.به گزارش خلیج نیوز، این مرد هنگام بازی فرزندش در پارک به وی نزدیک شده و در فرصتی مناسب کودک را ربود.اطلاعات پلیس نشان می دهد که ویزای این مرد آسیایی هنگام تولد فرزندش باطل شده و او به صورت قاچاقی در امارات زندگی کرده است و به همین خاطر تصمیم داشته پس از ربودن فرزندش از امارات خارج شود. به گفته شاهدان ماجرا از آن جایی‌که  کودک سفیدپوست بود  اما مرد آسیایی پوستی تیره رنگ داشت،  پلیس و شاهدان ماجرا تصور کرده‌اند که یک غریبه کودک را ربوده است.
 
 
کشت ماری جوانا خانه را منفجر کرد
 
 
دو معتاد به جرم منفجر کردن یک خانه دو طبقه که باعث مرگ دو آتش‌نشان شد پای میز محاکمه ایستادند.به گزارش دیلی میل، این حادثه در سال 2016 میلادی رخ داد و دو مرد معتاد محکوم هستند که در پی  بی‌احتیاطی باعث بروز این حادثه شده‌اند.بنابر اطلاعات پلیس، معتادان در این خانه مشغول به کاشت ماری جوانا بوده‌اند که گاز نشت کرده و آپارتمان منفجر شده است.در پی این حادثه دو آتش‌نشان در عملیات اطفای حریق کشته شدند.روز گذشته دادگاهی در نیویورک هر دو مرد معتاد را به سال‌ها زندان محکوم کرد.
 
 
افشای راز قتل پس از 30 سال
 
پلیس ایالتی ایندیانا معمای  مرموز قتل یک کودک 8 ساله را پس از 30 سال با استفاده از فناوری و آزمایش‌های دی‌ان‌ای حل کرد.به گزارش سی‌ان‌ان، «ایپریل» 8 ساله در سال 1988 میلادی در ایالت ایندیانا ربوده شد و به قتل رسید. جسد ایــــــــــــــن دختر کوچولو  3 روز پس از جنایت پیدا شد. اما پلیس موفق نشده بود تاکنون ردی از قاتل وی بیابد. روز گذشته سخنگوی پلیس ایالتی بیان کرد که موفق شده اند با استفاده از فناوری‌های جدید قاتل را شناسایی و دستگیر کنند.مأموران پلیس یادداشت‌ها و پیام‌هایی از قاتل در دست داشتند که در آنها  به صراحت به قتل «ایپریل» اعتراف و تهدید کرده بود باز هم دست به جنایت خواهد زد.پلیس اف بی آی اعلام کرده بود که ظرف سال‌های گذشته قاتل چهار یادداشت دیگر در خانه‌های مختلف «فورت وین» محل زندگی ایپریل از خود بر جا گذاشته بود. هر چهار یادداشت در کنار خانه‌هایی انداخته شده  که دوچرخه دختران کوچک در حیاطشان پارک بود.اکنون پلیس موفق شده است قاتل سریالی را شناسایی و پس از 3 دهه بازداشت کند.

کلمات کلیدی

برچسب‌ها:

نظر شما