شناسهٔ خبر: 26783069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرح تکثیر و پرورش کروکدیل در منطقه آزاد چابهار کلنگ زنی شد

طرح تکثیر و پرورش کروکدیل با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و شماری از سرمایه گذاران، مدیران در محدوده منطقه آزاد چابهار کلنگ زنی شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، الهام آبتین  نماینده شرکت پژوهان آراشید مکران در حاشیه  کلنگ زنی طرح تکثیر و پرورش کروکدیل منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: این طرح با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال در ۲ مرحله اجرایی می‌شود.

الهام آبتین افزود: ساخت مزرعه چند منظوره تکثیر و پرورش کروکدیل و پارک حیات وحش در زمینی به مساحت پنج هکتار و در مدت سه سال در پیکره هفت منطقه آزاد چابهار نهایی می‌شود.

وی بیان کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح در قسمت‌های مختلف نگهداری، پرورش و سایر امور ۲۵۰ نفر به طور مستقیم و ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

نماینده شرکت پژوهان آراشید مکران گفت: با راه اندازی این طرح سالانه هزار سر کروکدیل تولید می‌شود و تمام قسمت‌های این حیوان از جمله گوشت، پوست و ناخن قابل استفاده است.

آبتین ادامه داد: علاوه بر فواید اقتصادی، این طرح زمینه جذب گردشگران را نیز فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: تکثیر و پرورش کروکدیل در منطقه آزاد چابهار به معرفی حیات وحش این منطقه نیز کمک می‌کند.

وی سرمایه در گردش برای اجرای این طرح را ۴۰۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: ۱۵۰ استخر برای این طرح نیاز است.

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سه شنبه وارد چابهار شد و مورد استقبال مسئولان محلی و قشر‌های مختلف مردم قرار گرفت.

بانک در این سفر ۲ روزه علاوه بر افتتاح و کلنگ زنی برخی طرح‌های بزرگ ملی، در نشست‌های تخصصی با فعالان اقتصادی و مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار آخرین مشکلات و مسائل این منطقه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

افتتاح مجهزترین مجتمع پلاستیک سازی جنوب شرق کشور به عنوان یکی از واحد‌های پایین دستی پتروشیمی و کلنگ زنی مجموعه مانیتورینگ و اداری تیرپارک چابهار برای تقویت کریدور حمل و نقل شرق کشور از جمله برنامه‌های سفر مرتضی بانک به منطقه آزاد چابهار است.

منطقه آزاد چابهار با گستره ۱۴ هزار هکتار از سال ۱۳۷۳ در جنوب سیستان و بلوچستان و ساحل دریای عمان ایجاد شده است.

انتهای پیام/ع

ساخت مزرعه چند منظوره تکثیر و پرورش کروکدیل در چابهار

 

نظر شما