شناسهٔ خبر: 26782956 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

فرهنگ در آموزش و پرورش فراموش شده است

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، پیش از ظهر امروز اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری دیدار کردند.

محمدرضا عارف در این دیدار با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است، گفت: با استفاده از این مزیت‌ها می‌توان علم و فناوری را در استان توسعه داد.

روند توسعه علم در چهارمحال و بختیاری مناسب است
رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روند توسعه و رشد علم و فناوری در کشور بعد از انقلاب اسلامی افزایش یافته است، افزود: در دوران طاغوت برای احداث یک آموزشگاه مشکلات عدیده‌ای وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌‌های کیفی آموزش در چهارمحال و بختیاری وضعیت مطلوبی دارند، ادامه داد: امیدواریم پس از جلسات و بازدیدهای امروز و فردا از مناطق مختلف استان قدمی در بهبود وضعیت بخش علو م فناوری کشور برداریم.

عارف با بیان اینکه در حال حاضر در جنگ اقتصادی قرار داریم، اضافه کرد: برای پیروزی در این جنگ باید همه آحاد مردم هم‌صدا باشند؛ تنها راه پیشرفت و غلبه بر دشمنان پیشرفت و توسعه علم و فناوری است.

فرهنگ باید در اولویت آموزش و پرورش قرار گیرد
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به اینکه در بحث آموزش و پرورش باید مسائل فرهنگی در اولویت قرار بگیرد، گفت: در سال‌های گذشته بحث علم در آموزش و پرورش اولویت بوده و فرهنگ فراموش شده است.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی با بیان اینکه در حال حاضر کسب رتبه‌های بالای کنکور به عنوان کسب افتخار یاد می‌شوند، افزود: خروجی افراد با هوش علمی بالا از دانشگاه در جامعه گاه به معضل تبدیل می‌‌شود؛ مثلاً فردی دارای رتبه اول المپیاد ریاضی است و بعد از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه در جامعه به یک اختلاس‌گر تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: مسائل فرهنگی فقط به رعایت حجاب و عفاف خلاصه نمی‌شود بلکه نظم، آموزش و مسؤولیت‌پذیری نیز در حوزه فرهنگ است؛ این مسائل فرهنگی باید در آموزش و پرورش و از دوران ابتدایی به دانش‌آموزان آموخته شود.

عبادی با اشاره به اسناد بالا دستی ملی مناسبی که برای ترویج مسائل فرهنگی در مدارس وجود دارد، از وزارت علوم خواست؛ مسائل فرهنگی را در محافل علمی در اولویت قرار دهد.

وحدت راه برون‌رفت از شرایط فعلی است
نماینده مردم شهر تهران در مجلس نیز در این دیدار با اشاره به وضعیت فعلی اقتصادی کشور، گفت: رئیس جمهور آمریکا ابتدا از معاهده پاریس و سپس از برجام خارج شد.

فریبا اولاد قباد با بیان اینکه با وحدت و هم‌صدایی می‌توان این بحران را پشت سر گذاشت، افزود: جمهوری اسلامی ایران به راحتی به دست نیامده و از دست هم نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه بین صنعت و دانشگاه باید ارتباط محکمی وجود داشته باشد، ادامه داد: در صورت وجود این ارتباط جوانان فارغ‌التحصیل را می‌توان در بخش کشاورزی و صنعت به‌کار گرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما