شناسهٔ خبر: 26782804 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور اعضای کمیسیون آموزش مجلس

مشکلات آموزشی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری بررسی می شود

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، مشکلات آموزشی و فرهنگی این استان را بررسی می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اردشیر نوریان روز سه شنبه در نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: اعضای این کمیسیون در سفر به شهرستان هان های استان، مشکلات مربوط به شاخص های علمی، تحقیقاتی و تربیتی را برای تصمیم گیری در این کمیسیون دسته بندی می کنند.
وی افزود: وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش نظرات نهایی و جمع بندی مربوط به سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را با هدف ارتقای کمی و کیفی شاخص های علمی، آموزشی و توسعه ای استان مورد توجه قرار می دهند.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هم اینک 6 استان در نوبت بررسی و دسته بندی مشکلات علمی و تحقیقاتی قرار دارند.
قاسم احمدی لاشکی تصریح کرد: مشکلات حوزه چهارمحال و بختیاری با حضور متولیان وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فنآوری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به صورت کارشناسی بررسی و تا یک ماه دیگر نتایج آن ارائه خواهد شد.
وی یادآور شد: وجود 190 هزار دانش آموز و 15 هزار معلم در چهارمحال و بختیاری نشان دهنده ظرفیت این استان در بخش آموزش، فرهنگ و تحقیقات است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز مباحث فرهنگی وزارتخانه های یاد شده را بر عهده این کمیسیون دانست و گفت: رفع مشکلات در این بخش نیازمند کار ریشه ای است.
حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی اظهار داشت: دغدغه کنکور بین خانواده ها و دانش آموزان از مهمترین دلایل در کم توجهی به حوزه فرهنگی و پرداختن به آموزش است.
وی یادآور شد: توجه به اسناد بالادستی مانند تحول بنیادین آموزش و پرورش و دانشکده اسلامی بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نقشه جامع علمی کشور هر چه سریع تر باید اجرایی شود.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی تصریح کرد: تمامی دستگاه های اجرایی موظفند سهم یک تا سه درصد بودجه خود را در بخش پژوهش هزینه کنند.
وی افزود: اینک پنج هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که براساس قانون بایستی به توان علمی این شرکت ها توجه جدی صورت گیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: منافع ملی و حیات کشور مهمتر از منافع نمایندگان مجلس است، به همین منظور وحدت و همبستگی جناح ها و گروه ها اهمیت ویژه دارد.
فریده اولاد قباد اظهار داشت: تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه می تواند در توسعه بخش های مختلف تاثیرگذار باشد
همچنین غاطمه سعیدی دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: توجه به صنعت گردشگری می تواند بسیاری از مشکلات حوزه اشتغال و اقتصاد چهارمحال و بختیاری را رفع کند.
وی تاکید کرد: معرفی بیشتر صنایع دستی، افزایش صادرات لبنیات و توجه به صنعت گردشگری می تواند در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و همچنین رونق اقتصادی چهارمحال و بختیاری نقش مستقیم ایفا می کند.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی تمام قد از منافع چهارمحال و بختیاری به ویژه در حوزه آب دفاع خواهد کرد.
اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی و دسته بندی مشکلات آموزشی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری به مدت 2 روز در شهرکرد حضور دارند.
7362/6021

نظر شما