شناسهٔ خبر: 26782565 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

حجت الاسلام مؤمنی:

مساجد قرارگاه مهم برای دفع فتنه‌ها است

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه متاسفانه امروز جذابیت در مساجد بسیار کم رنگ شده است، گفت: مساجد قرارگاه مهم برای دفع فتنه ها و بصیرت بخشی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد گفت: مسجد مکانی برای جذب نیرو برای اسلام است.

وی افزود: امروز با وجود مشکلات زیاد در جامعه مساجد از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند چراکه مسجد یک پایگاه و سنگر بسیار عظیمی است، مساجد علاوه بر محل عبادت یک مرجع و پناهگاه و محل آرامش برای مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی خاطر نشان کرد: مسجد سنگر برای دفع هرگونه آسیب ها، پایگاه عظیم برای دفاع از  اسلام، قرارگاه مهم برای از بین بردن فتنه ها، مکانی مهم برای بصیرت بخشی، مکانی برای جذب نیرو برای اسلام و مسجد جای تربیت، رشد و بالندگی جوانان شیعه است.

وی در پاسخ به اینکه مساجد چه نقشی در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند، گفت: با توجه به اینکه مسجد مکانی است که مورد توجه و مراجعه مردم قرار دارد با این حال می توان با توجیه و مشاوره امام جماعت عالم و یا یک کارشناس  مکانی مهم برای ترویج توصیه های اسلام از جمله سبک زندگی اسلامی باشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه زنان می توانند نقش به سزایی در برنامه های مدیریتی مسجد داشته باشند، گفت: حضور زنان در مدیریت برنامه های فرهنگی و مذهبی مساجد در حوزه زنان امری لازم است.

وی با انتقاد از وضعیت نامطلوب برخی از مساجد در شهرهای بزرگ اظهار کرد: متاسفانه جذابیت در برخی مساجد بسیار کم رنگ شده است؛ چرا باید در مساجد سه وعده نماز جماعت برقرار نباشد؛ چرا باید امام جماعت با اشتغال در نهاد های دولتی و حفظ سمت امام جماعت یک مسجد باشد.

انتهای پیام/

نظر شما