شناسهٔ خبر: 26782541 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار آستانه اشرفیه مورد سوال اعضای شورا قرار گرفت

رشت - ایرنا - طرح سوال از شهردار آستانه اشرفیه از سوی چهار نفر از اعضای شورای اسلامی این شهر عنوان و در جمع خبرنگاران اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، نایب رئیس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه در جلسه ای که عصر سه شنبه با حضور جمعی از خبرنگاران در دفتر این شورا برگزار شد، گفت: مردم حق دارند از روند فعالیت های شورای اسلامی و شهرداری آگاهی داشته باشند و بر این اساس با مطرح کردن 14 سوال از شهردار، موضوعات را پیگیری می کنیم.
نرجس محمددوست با یادآوری ارسال نامه های مختلف و تذکرات آیین نامه ای به شهردار از سوی شورای اسلامی افزود: در بسیاری از این موارد، شهردار جواب های قانع کننده ای به اعضاء شورا نداده است.
ابراهیم نجفی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی آستانه اشرفیه نیز اظهار داشت: با اعلام و طرح 14 سوال ، گله مندی اعضاء شورای اسلامی این شهر از نحوه فعالیت شهردار اعلام شد.
وی با بیان اینکه پیش از این طی سه مرحله تذکرات کتبی از سوی شورا به شهردار ابلاغ شده، افزود: دریافت پاسخ از سوی شهردار آستانه اشرفیه به 14 سوال مطروحه، حق قانونی شوراست.
وی دفاع از عملکرد را حق قانونی شهردار آستانه اشرفیه دانست و ادامه داد: تا قبل از پاسخگویی به سوالات، هیچ اتهامی به شهردار وارد نیست.
نجفی تخریب بخشی از آسفالت معابر شهر ، اجرای غیر اصولی برخی از طرح ها ، عدم رعایت برخی آیین نامه ها در اجرای پروژه ها ، عدم شفافیت در خصوص نصب تابلوهای تبلیغاتی ، عدم شفافیت در نحوه واگذاری خانه روستایی پارک ساحلی به بخش خصوصی ، افزایش تعرفه حق تفکیک پروانه های ساختمانی و ... را از جمله سوالاتی عنوان کرد که از شهردار آستانه اشرفیه پرسیده شده است.
یوسف دوست جلالی دیگر عضو شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه نیز پاسخ به سوالات این شورا را حق قانونی اعضا دانست و گفت: انتظار داریم شهردار طی مدت قانونی تعیین شده به سوالات پاسخ دهد.
وی ادامه داد: شهردار در اجرای برنامه های شهری، هماهنگی لازم با شورای اسلامی ندارد.
علیرضا تربیعی دیگر عضو شورای شهر نیز، هم نظر با دوست جلالی، فعالیت های شهردار را بصورت خودسرانه و بدون هماهنگی با اعضای شورای توصیف و اضافه کرد: شهردار خود را موظف به پاسخگویی به شورا نمی داند.
با این حال؛ رضا تیغ نورد رئیس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه در این جلسه، با تصریح اینکه شهردار به اعضای شورای شهر تحمیل نشده، بیان داشت: او دارای نقاط قوت و ضعفی است و نباید عملکرد شهردار طی مدت فعالیت را نادیده گرفت.
وی با یادآوری سوالات اعضای شورا از شهردار که پیشتر طرح شده بود، گفت: شهردار آستانه اشرفیه نسبت به رفع ابهامات اقدام کرد ولی ابلاغ سوالات اخیر به شهردار، روند قانونی را طی نکرده و توسط نایب رئیس شورا و بصورت مستقیم ارسال شده است.
وی با تاکید بر اینکه روند فعالیت های شورا باید با رعایت آیین نامه و قانون باشد، افزود: نامه ابلاغی که از سوی نائب رئیس شورا به شهردار آستانه اشرفیه برای پاسخ گویی به سوالات ارسال شده، بر اساس قانون صورت نگرفته است.
آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان واقع است و پنج عضو شورای اسلامی دارد. عبدالرضا سلیمانی حدود سه سال است که به عنوان شهردار این شهر فعالیت دارد و روز گذشته (25 تیرماه) نامه ای از سوی نائب رئیس شورای اسلامی آستانه اشرفیه به شهردار حاوی 14 سوال چهار نفر از اعضای شورا ابلاغ و از او خواسته شده طی 10 روز، پاسخ سوالات را ارائه دهد.
7287 / 2007

نظر شما