شناسهٔ خبر: 26782502 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کیهان و خوانندگان

صاحب‌خبر -
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* دولتمردان قدر حمایت‌ها و محبت‌های پدرانه رهبری را بدانند و شکر آن را در عمل نه در شعار به جا بیاورند. شعار کافی است، به عمل کار برآید به سخنرانی نیست! در 5 سال گذشته دوگانگی رفتار و عمل متأسفانه بارها از دولتمردان مشاهده شده است! امید است از گذشته تلخ عبرت گرفته باشند.
دولابی- قم
* مشکلات کشور از مدت‌ها قبل برای مسئولین شناخته شده بود و پیش‌بینی‌ها حکایت از لزوم اقدامی پیشگیرانه داشت اما چرا دولت در زمان خودش نسبت به آن بی‌تفاوت عمل کرده است، سؤالی است که برای همه مردم ایران حتی ایرانیان خارج از کشور پیش آمده است. چرا اقدامات دولت به هنگام نیست؟
9712---0028
* ضربه‌ای که برخی مفسدین از طریق خرید و فروش سکه و ارز به کشور زدند کاملا همسو با تحریم‌های شیطان بزرگ بود. حالا وزیر اقتصاد اعلام می‌کند از آنها مالیات می‌گیریم؟! چقدر مهربان با مفسدین برخورد می‌کنند! فردی که چند ده میلیارد سود برده اگر در کمتر از چند ماه بخواهد چند میلیون مالیات بدهد مگر فشاری بر او وارد می‌شود؟!
2805---0916
* امروز بخش مهمی از اعتماد و اقتدار نظام به دستگاه قضایی برمی‌گردد که اگر عملکردی همانند دهه 60 از خود نشان ندهد جامعه را دچار سرخوردگی و ناامیدی می‌کند. چرا باید روند رسیدگی به پرونده قاتل 3 تن از مأموران ناجا که در برابر چشم دوربین‌ها و مردم به شهادت رسیدند چند ماه به طول انجامد که جای جلاد و شهید عوض شود؟ ‌آیا دستگاه قضایی همانند قوه مجریه نمی‌تواند با درخواست از مراجع عالی مثل مجمع تشخیص مصلحت نظام دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی و سیاسی خارج از روال و مقررات جاری، تحت امر حاکم شرع و قاضی مجتهد به چنین پرونده‌هایی در اسرع وقت رسیدگی کند و امید را در دل مردم زنده کند؟
جهانی
* ایران به بازار مصرفی کالاهای خارجی تبدیل شده است. خود تحریمی یعنی همین، که به جای حمایت از تولید، یا تعرفه گمرکی ناچیز، مصرف‌گرایی را ترویج کنیم. براندازی فقط آتش‌زدن اماکن عمومی نیست، همین که کالای خارجی با ارز دولتی و با کمترین تعرفه گمرکی وارد کشور شود براندازی اقتصادی است.
8853---0921
* رسانه ملی در حکم دانشگاه عمومی است. چرا کار مجری‌گری باید به دست افراد بی‌مایه و مریضی بیفتد که از پخش صحنه‌هایی که در فرهنگ بومی و اسلامی ما قبیح هستند (مثل بغل کردن و روبوسی خانم رئیس‌جمهور کرواسی توسط مقامات حاضر در مسابقه فینال جام جهانی) دفاع کنند و در توجیه تلویحی کار زشت مشابه یکی از داوران ایرانی بگویند:‌ «آقایی خانمی را بغل می‌کند و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد» در سیمای جمهوری اسلامی آیا جهل و یا خدای نخواسته لاقیدی یک مجری جوازی برای بیان چنین لاطائلات بی‌شرمانه‌ای در آنتن زنده می‌شود؟ آن وقت قائم‌مقام صدا و سیما هم برای خسته‌نباشید به استودیو این برنامه می‌رود!
مشعورا و 7558---0912
* سه سالگی برجام بدفرجام را به ویژه به دکتر ظریف که حالا می‌گوید از اول به آمریکا اعتماد نداشتیم تبریک می‌گویم! خدا را شکر که چون از ابتدا اعتماد نداشتند دستاورد هیچ نصیبمان شد اگر اعتماد داشتند دیگر چی می‌شد؟!
کرمی ریاض- کرمانشاه
* روزی 7 هزار تومان قرص قلب و تشنج می‌خوردم یعنی هزینه این دارویم ماهانه 210 هزار تومان و هزینه داروهای مستمر همسرم هم 400 هزار تومان می‌شد. حالا قرص 7 هزار تومانی شده 20 هزار تومان یعنی در ماه 600 هزار تومان باید فقط برای خودم هزینه کنم! یعنی یک میلیون از این حقوق تامین اجتماعی برای دارو صرف می‌شود و 400-500 هزار تومان بقیه هم برای اقساط! از باد هوا و جمع‌آوری پلاستیک از زباله‌ها مخارج خورد و خوراک خود را تامین می‌کنیم؟! آیا جناب وزیر کار و تامین اجتماعی مکدر نمی‌شوند؟!
رجب‌پور
* با توجه به شرایط ارزی، چه لزومی دارد ارز دولتی به مسافران خارجی که برای تفریح و یا دیدار با بستگان به خارج سفر می‌کنند و یا دانشجویانی که تمکن مالی دارند پرداخت شود؟
1713---0915
* قیمت سبزی و میوه نسبت به سال گذشته رشد چند برابری داشته است. اقشار کم‌درآمد جامعه اکثریت مردم هستند لذا عدم توجه به این قشر از سوی دولت یعنی نادیده گرفتن خواسته عموم مردم ایران. آیا این موارد می‌تواند از چشم مجلس پنهان مانده باشد؟!
5751---021
* برخی شرکت‌های دارای نام و نشان معتقدند اگر در 10 درصد منازل و بیابان‌های کشور نیروگاه خورشید زده شود، برق کشور و دو همسایه شرقی تامین می‌شود. اگر چنین مطلبی صحت دارد چرا دولت تعلل می‌کند؟!
مهندس احمدی
* آقای نوبخت 5 عدد بادمجان را 3 هزار تومان خریدم! یعنی قیمت بادمجان به قیمت موز سال قبل رسیده است و لابد تورم همچنان تک‌رقمی است!
6807---0916
* آب معدنی 1000 تومانی در بازار 2500 تومان فروخته می‌شود آیا تهیه آب معدنی ارتباطی با دلار و... دارد که مردم از آن بی‌اطلاع‌اند و ناچارند این افزایش قیمت فوق جهشی را بپردازند.
3767---0919
* تصاویر خبری منتشر شد مبنی بر فروش سگ‌های فانتزی گرانقیمت آن هم در یک نمایشگاه دولتی و رسمی در شهر مقدس مشهد واقعا دردآور است. اگر به این جلوه‌های اشرافی‌گری غرب‌زده اعتراض شود معلوم است با چه واکنش‌های زشتی از سوی دستگاه‌های تبلیغی حامی دولت روبه‌رو خواهد شد.
8181---0902 و 3885---021
* تاریخ اشتباه انتخاب واحد درسی و مصاحبه دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد موجب شد زحمات چندین ساله دانشجویان هدر رود. امیدوارم مسئولین برای جبران این موضوع هرچه سریع‌تر اقدام کنند.
5054---025
* با توجه به اینکه با صرف میلیاردها تومان نقشه جامع مشهد تهیه شده است چرا آن را در اختیار عموم مردم قرار نمی‌دهند؟!
0839---0930
* برخی گویا تازه بیدار شده‌اند و اعلام می‌کنند فروش مانتوی جلو باز ممنوع است! آقایان اگر گشتی داخل شهر بزنند متوجه می‌شوند که کار از مانتوی جلوباز گذشته و متاسفانه به شلوار پاره رسیده است!!!
6333---0911
* هفته قبل در مسیر چالوس تا کنار دریا با خانواده به سیاحت رفته بودیم که با صحنه‌های شرم‌آور زیادی روبرو شدم و متاسفانه در این مسیر هم به ندرت پلیس را مشاهده کردم. وقتی تذکر لسانی از جامعه رخت بربست بخش‌هایی از جامعه به سمت بی‌مبالاتی پیش می‌رود و به راحتی به خون مقدس شهدا اهانت می‌شود. لازم است آحاد ملت با تذکر لسانی، پلیس و نیروهای ویژه آمر به معروف و ناهی از منکر را کمک کنند تا جامعه‌ای به دور از فساد و مزین به اخلاق اسلامی و انسانیت را به جهانیان عرضه نماییم.
سلیمانی

نظر شما