شناسهٔ خبر: 26782484 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

با حضور رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد؛

نشست هماهنگی سرپرستان رشته های اعزامی به پالمبانگ

کادر سرپرستی نشست هماهنگی سرپرستان رشته های اعزامی به پالمبانگ با حضور رئیس کمیته ملی المپیک و معاونین قهرمانی و بانوان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جی پلاس، در این نشست که صبح امروز و در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد سرپرست و معاونین کاروان و مسئولین کمیته های مختلف کادر سرپرستی از جمله پزشکی، فنی، رسانه، اسکان، تشریفات، امنیت در زمانهای تعیین شده 30 دقیقه ای مطالبی را برای سرپرستان و سرمربیان رشته های اعزامی به پالمبانگ یکی از شهرهای محل برگزاری بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا ارائه و توضیح دادند.

در ابتدای این نشست دکتر سجادی با اشاره به بخشی ازفعالیتهای انجام شده برای اعزام کاروان از تلاش اعضای کادر سرپرستی و همچنین همراهی سرپرستان رشته های مختلف تقدیر کرد و گفت: خودتان شاهد هستید که کمیته ملی المپیک و کادر سرپرستی اعزامی از مدتها پیش فعالیت شبانه روزی خود را بطور منظم و پیگیر آغاز کرد تا امروز در حالیکه حدود یکماه تا اعزام زمان باقیمانده در تمامی بخش ها از برنامه جلوتر باشیم.

وی ادامه داد: امیدوارم با یکدلی و فضای خوبی که توسط رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش و جوانان در فضای ورزش کشور ایجاد شده بتوانیم با کمک شما عزیزان و همچنین تلاش تک تک قهرمانان و نمایندگان اعزامی شاهد موفقیت کاروان اعزامی باشیم.

فریبا محمدیان معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز با تاکید بر انتقال مباحث مطرح شده در این نشست  توسط سرپرستان به مربیان و ورزشکاران اعزامی اظهار داشت: مطمئنا توجیه بودن تک تک عناصر کاروان از ورزشکار گرفته تا کادر فنی و سرپرست تیمها می تواند  از ایجاد هر گونه تنش و حاشیه جلوگیری کرده و کاروان را در جهت رسیدن به موفقیت و پیروزی یاری نماید.

داورزنی نیز ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه کمیته ملی المپیک و کادر سرپرستی اعزامی،  به مراسم استقبال فرانسه از تیم ملی فوتبال این کشور اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی و نظمی که مسئولین ورزش این کشور در مراسم استقبال از تیم ملی کشورشان داشتند براستی می تواند کلاس درسی بزرگ برای کل دنیا باشد. آنها نشان دادند در کنار داشتن گرانترین تیم دنیا به فاکتور مهم و ضروری دیگری بنام نظم و انضباط نیز مجهز بوده اند.

وی ادامه داد: تجربه سالها حضور ما در ورزش می گوید که اگر از ابتدا کار را در راستای نظم و برنامه ریزی در پیش بگیریم مطمئنا به نتیجه و هدف و پیروزی خواهد انجامید که خوشبختانه در حال حاضر در مدیریت کادر سرپرستی اعزام شاهد این مدیریت منظم هستیم.

در ادامه نشست معاونین کاروان و اعضای کمیته های مختلف مباحث مهم و متفاوتی از جمله قوانین و مقررات حاکم بر دهکده بازی‌ها، محل اسکان و پوشش کاروان، کارت‌های شناسایی (اهمیت و مراقبت از آن)، چگونگی مواجهه با اصحاب رسانه، دستور‌العمل علائم تجاری (منع تبلیغات) در بازی‌ها، چگونگی حضور در مراسم توزیع مدال و نحوه مواجهه با برد و باخت‌ها، موارد حراستی و امنیتی، کنترل دوپینگ، مباحث مربوط به رسانه، حضور در نشست‌های خبری اعضای تیم‌ها، نحوه اعزام تیم‌ها به محل برگزاری بازی‌ها، مشکلات خروج برخی بازیکنان و مربیان خارجی تیم‌ها و .... را برای حاضرین مطرح کردند.

در پایان نشست دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با اشاره به این موضوع که کسب مدال تنها هدفی نیست که در این رویداد بزرگ به دنبال آن هستیم صحبتهای خود را اینگونه آغاز کرد: مهمترین موضوعی که بدنبال آن هستیم این است که ورزشکارانمان بتوانند بدون دغدغه راهی جاکارتا شده و حاصل ماهها و سالها تلاش و پیگیری خود را بگیرند و در این بین حضور و بازی جوانمردانه آنان و مبارزه با تمام توان برایمان مهمتر از هر پیروزی و موفقیت و مدال است.

وی ادامه داد: هدف اصلی کاروان اعزامی می بایست ایجاد شور و نشاط ملی و اجتماعی و همچنین شاد کردن دل مردم باشد. از مسئولین کاروان می خواهم که برای ورزشکارانی که به هر دلیل موفق به کسب مدال نمی شوند برنامه ریزی تقدیر ترتیب دهند تا این ورزشکار ببینند که تلاشها و زحماتش نادیده گرفته نشده؛ مجددا تاکید می کنم در کنار تجلیل از مدال آوران تقدیر از ورزشکارانی  که مدال نگرفته اند نیز باید به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

دکتر صالحی‌امیری در ادامه گفت: مهمترین نیاز امروز ورزش ثبات و آرامش و پرهیز از حاشیه‌هاست و من از مسئولین فدراسیون‌های اعزامی و سرپرستان تیم‌ها می‌خواهم که حتماً برای جلوگیری از بروز این حاشیه‌ها، برای تیم‌های ورزشی خود در این بازی‌ها سخنگو انتخاب کنند تا از به وجود آمدن چند صدایی و حواشی احتمالی کاسته شود.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان ضمن دشوار خواندن وظایف سرپرستان در بازی‌های آسیایی گفت:  در کنار مدال‌آوران، از بهترین سرپرستان اعزامی به این بازی‌ها نیز به شکلی خاص تقدیر مادی و معنوی خواهد شد.

هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 18 آگوست (27 مرداد) با شرکت 44 کشور به میزبانی جاکارتا، پالمبانگ و حومه جاکارتا برگزار خواهد شد که تعداد اعضای کاروان اعزامی ورزش ایران در بازی‌های آسیایی، 650 نفر خواهند بود.

نشست صبح امروز مربوط به هفت رشته ورزشی اعزامی به پالمبانگ بود، صبح فردا هم نشستی با حضور مسئولین و سرپرستان کاروان اعزامی ورزش ایران به جاکارتا، در آکادمی ملی المپیک برگزار خواهد شد.

 

نظر شما