شناسهٔ خبر: 26782338 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

چگونه کمیسیون اصل ۹۰ پذیرای بدهکار کلان بانکی می‌شود؟!

صاحب‌خبر -

حضور زنی که بدهکار کلان بانکی است و به اتهام جعل اسناد بانک صنعت و معدن تحت تعقیب کیفری قرار دارد و به دلیل عدم تعهدات ارزی در دادگاه محکوم شده است در کمیسیون اصل ۹۰ با حمایت یکی از نمایندگان مجلس باعث شگفتی افکار عمومی شده است.
درپی انتشار خبری با عنوان "ابر بدهکار بانکی با جعل اسناد دوباره وام گرفت" و اینکه خانم "ف" توانسته است مدیران بانک صنعت و معدن را به کمیسیون اصل ۹۰ بکشاند، سوالات زیادی را در اذهان افکار عمومی و کارشناسان مسائل اقتصادی ایجاد کرده است!
آنها می‌پرسند آیا همه شهروندان ایرانی درپی شکایت خود از دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در این کمیسیون حضور یابند و مدیران آن دستگاه را برای پاسخ دادن به کمیسیون بکشانند؟!
افکار عمومی هنوز فراموش نکرده است که در دهه ۸۰ و با مطرح شدن پدیده شهرام جزایری، همگان متوجه شدند که وی با کمک تعدادی از نمایندگان مجلس کارت ورود به مجلس را دریافت کرده بود و به عنوان مشاور در کمیسیون‌های اقتصادی و تخصصی حاضر می‌شد!!
حال حضور خانم "ف" که مدیریت شرکت تعاونی ... را عهده‌دار است و با جعل اسناد بانکی توانسته است از بانک کشاورزی وام دریافت کند با کمک آقای "م" نماینده یکی از شهرهای غربی، تعدادی از مسئولین بانک صنعت و معدن را به کمیسیون بکشاند و برای تصاحب شرکت لاستیک پارس تقلا نماید باعث شده است تا افکار عمومی نسبت به اقدامات این کمیسیون دچار شک و شبهه شوند!
افکار عمومی می‌پرسند چگونه می‌شود که کمیسیون اصل ۹۰ که باید ملجا و پناهگاه محرومین باشد برای بدهکاران بانکی که اموال مردم و بیت‌المال را چپاول کرده‌اند و حاضر به بازگرداندن آن نیز نیستند فرش قرمز پهن می‌کند؟
میراب سقا از کارشناسان مسائل اقتصادی در این‌باره می‌گوید: در شرایط کنونی کشور که شفافیت یکی از ضروری‌ترین اصول اولیه مدیریت در کشور است و رهبر معظم انقلاب اسلامی مدام و مکرر بر حفظ حقوق عمومی و مردم تاکید دارند، پذیرفتنی نیست که کمیسیون اصل ۹۰ یک بدهکار بانکی را که محکوم دادگاه تعزیرات و جاعل اسناد بانکی است می‌پذیرد.
این کارشناس می‌افزاید: آقای "م" نماینده مجلس چرا فقط در قبال این بدهکار کلان بانکی احساس مسئولیت می‌کند؟ و حاضر نیست تعدادی از زلزله‌زدگان کرمانشاه و سرپل‌ذهاب را که بیش از شش ماه است هنوز آواره و سرگردان هستند، به کمیسیون اصل ۹۰ برای احقاق حق بیاورد؟
میراب سقا می‌گوید: براساس مستندات موجود خانم "ف" با پشتگرمی به حمایت‌های آقای نماینده مجلس چنان گستاخ شده است که بدهی ۳۳۰ میلیارد تومانی خود را به بانک صنعت و معدن نمی‌پردازد!!
این رفتار بدهکار کلان بانکی حکایت از این دارد که عوامل ریز و درشتی در پشت پرده هستند که از وی حمایت می‌کنند و همین رفتارهاست که مفاسد اداری و اقتصادی را در جامعه رقم می‌زند.
این کارشناس بانکی می‌افزاید: آقای لاریجانی رئیس مجلس و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ باید پاسخگوی این رفتار مهمترین کمیسیون مجلس شورای اسلامی باشند که چرا بدهکار کلان بانکی می‌تواند با آزادی عمل کامل و جسارت در این کمیسیون حاضر شود؟

نظر شما