شناسهٔ خبر: 26782083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور وزیر صنعت، معدن وتجارت انجام می شود؛

کلنگ زنی احداث سه واحد صنعتی و افتتاح کلینیک صنعت در کردستان

سنندج- کلنگ زنی احداث سه واحد صنعتی و افتتاح  کلینیک صنعت و سرمایه گذاری  در کردستان پنج شنبه هفته جاری با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام می شود.

صاحب‌خبر -

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان  در گفت وگو با خبرنگار مهر از سفر وزیر صنعت، معدن وتجارت به استان درپنج شنبه هفته جاری خبرداد و گفت: با حضور وزیر صنعت قرار است کلنگ احداث واحد تولید آهن اسفنجی شرکت فولاد گستر الماس در شهرستان سقز برزمین زده شود.

محمد دره وزمی عنوان کرد: محصول تولیدی این واحد کنسانتره آهن به ظرفیت اسمی دو میلیون، گندله به ظرفیت دو میلیون تن و آهن اسفنی خام هم به ظرفیت یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذار این طرح خارجی است، بیان کرد: سرمایه گذاری ارزی این طرح ۲۱۵ میلیون یورو و سرمایه گذاری ریالی آن هم ۳ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال است.

وی زمان راه اندازی این طرح را سال ۱۴۰۰ خواند و ادامه داد: مساحت زمین محل اجرای طرح ۱۰۵ هکتار و زیربنا هم ۲۰ هکتار در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از دیگرواحد هایی که با حضور وزیر صنعت کلنگ احداث آن برزمین زده می شود را واحد تولید گندله آهن شرکت صبا نور در یاسوکند بیجار ذکر کرد و گفت: ظرفیت اسمی این واحد یک میلیون تن است.

دره وزمی با اشاره به اینکه مواد اولیه تولید این واحد آهن اسفنجی است، ادامه داد: سرمایه گذاری کل این پروژه ۳ هزار میلیارد ریال است.

وی زمان راه اندازی این پروژه را سال ۹۹ خواند و بیان کرد: ۷ هکتار زمین با ۱۲ هزار مترمربع زمین برای ایجاد این واحد اختصاص داده شده است.

وی اظهارداشت: تولید ورزق گرم فولادی(اسلب) در شهرستان قروه از دیگر طرح هایی است که کلنگ احداث آن در سفر وزیر صنعت به استان برزمین زده می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی واحد مذکور یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن خواهد بود، اضافه کرد: سرمایه گذاری کل این پروژه ۱۵ هزار میلیارد ریال است.

دره وزمی زمان راه اندازی این طرح را سه سال بعد از آغاز پروژه خواند و عنوان کرد: این واحد در زمینی به مساحت ۲۸۵ هکتار با ۱۸۰ هکتار زیربنا احداث خواهد شد.

وی یادآورشد: به منظور حل ریشه ای مشکلات واحدهای تولیدی استان کلینیک صنعت و سرمایه گذاری کردستان در سازمان صنعت، معدن وتجارت استان توسط وزیر صنعت،معدن وتجارت افتتاح می شود.

نظر شما