شناسهٔ خبر: 26781971 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

اظهارات اوباما در سالگرد تولد ماندلا

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در جریان سفر خود به آفریقای جنوبی در مراسم یکصدمین سالگرد تولد نلسون ماندلا به سخنرانی پرداخت.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در جریان سخنرانی خود در این مراسم از مردم سراسر جهان خواست به حقوق بشر و سایر ارزش‌هایی که اکنون مورد تهدید «سیاست قدرت‌مردان» قرار گرفته است، احترام بگذارند.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از تنوع نژادی دفاع کرد و در ادامه به تیم ملی فرانسه که برنده جام جهانی فوتبال امسال شد، اشاره کرد و گفت که همه این بازیکن‌ها به رغم اختلاف رنگ و نژاد، فرانسوی بودند و این نشان می‌دهد که یک جامعه چگونه می‌تواند از استعداد و انرژی و مهارت همه مردم خود بهره بگیرد.

اوباما خاطرنشان کرد: امروز بخش عمده‌ای از سیاست با مفهوم حقیقت غیرمغرضانه مخالفت می‌کند.

وی تصریح کرد: همزمان با انکار حقوق، روند انکار حقایق در مسیر مخالف دموکراسی جریان دارد.

اوباما در سخنان خود دوره فعلی را دوره‌ای نامطمئن و عجیب قلمداد کرد که در آن هر روز اخبار تکان‌دهنده‌ای به گوش می‌رسد.

وی اظهار کرد: امروز ما شاهد آن هستیم که بسیاری از کشور‌ها تهدید می‌کنند که می‌خواهند به روندی خطرناک و ظالمانه بازگردند.

در جریان سخنرانی رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در مراسم یکصدمین سالگرد تولد ماندلا حدود ۱۴ هزار تن شرکت داشتند.

اوباما اظهار کرد: شما باید به واقعیت‌ها اعتقاد داشته باشید. بدون توجه به واقعیت‌ها هیچ مبنایی برای همکاری وجود نخواهد داشت.

وی در اظهارات خود بدون آن که از دونالد ترامپ نام ببرد، به انتقاد از برخی سیاست‌های دولت واشنگتن پرداخت و اظهار کرد: اگر کسی بگوید که تغییرات زیست‌محیطی در حال رخ دادن نیست در حالی که تمام دانشمندان جهان می‌گویند این تغییرات در حال وقوع است، من امکان ایجاد زمینه مشترکی نمی‌بینم.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت: افراد امروزه صرفا دروغ‌پردازی می‌کنند. ما امروز شاهد افزایش پروپاگاندای تحت حمایت دولت‌ها هستیم. ما امروز می‌بینیم که رهبران سیاسی وقتی دروغ‌هایشان علنی می‌شود، شرم نمی‌کنند و به دروغ‌پردازی ادامه می‌دهند.

وی هشدار داد: در حال حاضر رسانه‌ها مورد تهدید قرار دارند و سانسور و کنترل دولتی رسانه افزایش پیدا کرده و در عین حال شبکه‌های اجتماعی برای نفرت‌پراکنی و اشاعه تئوری‌های توطئه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از اظهار خود گفت: من به نگاه نلسون ماندلا و نگاهی که گاندی و آبراهام لینکلن به آن اعتقاد دارند، معتقدم. من به نگاه مبتنی بر برابری، آزادی و دموکراسی اعتقاد دارم.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت: این یک واقعیت محض است که تبعیض نژادی همچنان در آفریقای جنوبی و ایالات متحده وجود دارد.

 

نظر شما