شناسهٔ خبر: 26781423 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شکرریز: تنها 2 راه برای مسجل شدن قهرمانی پرسپولیسی ها وجود دارد

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: تنها در صورت ارسال نامه انصراف از حضور در سوپرجام به سازمان لیگ یا حاضر شدن بازیکنان پرسپولیس در زمین قهرمانی سرخ پوشان در این مسابقه رسمی می شود.

صاحب‌خبر -

شکرریز: تنها 2 راه برای مسجل شدن قهرمانی پرسپولیسی ها وجود داردآرش شکرریز کارشناس حقوقی فوتبال  در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره سه بر صفر اعلام شدن نتیجه دیدار سوپرجام فوتبال ایران به سود پرسپولیس و اظهارات مسئولان باشگاه استقلال مبنی بر اینکه هیچ نامه ای مبنی بر انصراف از حضور در این بازی به سازمان لیگ تحویل نداده اند بیان کرد: مرجع تعیین کننده تاریخ بازی سوپرجام سازمان لیگ فوتبال ایران است. درصورتی که باشگاه استقلال نامه ای که در آن صراحت حضور نیافتن در زمین قید شده باشد به سازمان لیگ ارسال کند، طبق آئین نامه انضباطی نتیجه این دیدار سه بر صفر اعلام می شود اما درصورت ارسال نشدن چنین نامه ای، گفتمان شفاهی مسئولان برگزاری بازی با باشگاه استقلال دلیل تصمیم گیری کمیته انضباطی نیست.

شکرریز افزود: از لحاظ حقوقی درصورتی که باشگاه استقلال روز ۲۹ تیر در زمین حاضر نشود اما بازیکنان پرسپولیس و عوامل برگزاری بازی به زمین‌بیایند، داور سوت پایان دیدار را زده و گزارش این اقدام را در اختیار کمیته انضباطی قرار می دهد تا این کمیته ضمن اعلام نتیجه بازی سه بر صفر به سود پرسپولیس سایر جرائم را هم علیه تیم خاطی در نظر بگیرد. این امر راهکار قانونی رسمی بودن قهرمانی پرسپولیس است. نامه ای که به باشگاه استقلال به سازمان لیگ تحویل داده است به معنی انصراف از حضور در سوپرجام نیست بلکه در آن قید شده است این دیدار به تعویق بیفتد.

او ادامه داد: اگر پرسپولیس هم به صرف اینکه مسئولان باشگاه استقلال اعلام کرده اند در تاریخ مقرر تیمشان در بازی سوپرجام شرکت نمی کند برای برگزاری بازی به زمین نیایند، کمیته انضباطی باید درباره این دیدار تصمیم بگیرد که البته از آنجایی که استقلال عامل برگزار نشدن این دیدار بوده است جرائمی برای این تیم درنظر گرفته می شود.

شکر ریز در پایان خاطرنشان کرد: در کل تا زمانیکه نامه انصراف باشگاه استقلال در اختیار سازمان لیگ قرار نگیرد یا پرسپولیس برای برگزاری بازی به زمین نیاید، اعلام قهرمانی این تیم غیر رسمی است.

بیشتر بخوانید: پرسپولیس قهرمان سوپر جام فوتبال ایران شد

انتهای پیام/

اظهارات کارشناس حقوقی فوتبال درباره سوپر جام 

نظر شما