شناسهٔ خبر: 26780534 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بدون برگزاری انتخابات هیئت مدیره و بازرسان؛

مجمع عمومی شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران برگزار شد

مجمع عمومی شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران با رسیدگی به برخی از بندهای دستور جلسه تعیین شده و بدون برگزاری انتخابات برای تعیین هئیت مدیره و بازرسان این تعاونی، برگزاری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع عمومی شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران (نوبت دوم) عصر امروز سه شنبه ۲۶ تیرماه با حضور قریب به ۶۰ نفر از اعضای این تعاونی و سهامداران آن و همچنین نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در محل این تعاونی برگزار شد.

در این مجمع پس از استقرار هیئت رئیسه در جایگاه، گزارش بازرسان شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران توسط بکایی قرائت شد که در این گزارش ضمن اشاره به این نکته که شرکت تعاونی یاد شده در دوره مالی منتهی به پایان سال ۹۶ هیچ گونه فعالیت اقتصادی نداشته، تاکید شده بود: بر این اساس بررسی تراز مالی موضوعیتی ندارد.

در این گزارش همچنین تصریح شده بود که روش نگهداری اسناد واوراق بهادار مربوط به شرکت تعاونی توسط هیئت مدیره به صورت صحیح انجام شده و هیئت مدیره نیز از امکانات شرکت صرفا در جهت اهداف تعاونی استفاده کرده است.

در این گزارش به ماجرای کلاهبرداری چندین فرد و شرکت حقیقی و حقوقی از شرکت تعاونی ناشران تهران در رابطه با وادارت کاغذ جهت ارائه به اعضایی از این تعاونی که سرمایه خود را به این منظور در اختیار هیئت مدیره قرار داده بودند قرار داده بودند به طور مفصل پرداخته شده بود که بر اساس آن بدهی تعاونی به اعضای خود شش میلیارد تومان عنوان شد.

در گزارش هیئت بازرسی تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران، گزارشی از فعالیت و عملکرد این تعاونی در کمیته تبلیغات و بازرگانی نمایشگاههای کتاب سی ام (شهر آفتاب) و سی و یکم (مصلی) ارائه شد که بر اساس آن کارگروه نظارت و ارزیابی نمایشگاه کتاب در وزارت ارشاد، هیچ گونه گزارشی از تخلف این کمیته در دوره سی ام نمایشگاه ارائه نکرده است.

همچنین بر اساس گزارش هیئت بازرسی تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران از عملکرد کمیته تبلیغات و بازرگانی نمایشگاه کتاب در دوره سی و یکم که مدیریت آن با محمدمهدی داوودی پور مدیرعامل این تعاونی بوده است، این کمیته بیش از ۶۵۰ میلیون تومان بدهی به بار آورده است.

در مجمع عمومی امروز، محمد مهدی داوودی پور مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران هم در سخنانی ضمن صحه گذاشتن بر این نکته که تعاونی یاد شده از نیمه دوم سال ۹۱ به این سو هیچ گونه فعالیت اقتصادی نداشته است، تاکید کرد: دراین مدت ما تنها به مقاومت در برابر فشارهای بیرونی و برخی فشارهای داخلی معطوف بودیم.

در مجمع عمومی نوبت دوم شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران همچنین اعضای حاضر در این جلسه به عضویت این  تعاونی در اتحادیه شرکت های تعاونی ناشران و کتابفروشان ایران (آشنا) رأی مثبت دادند.

این گزارش حاکی است که با توجه به لزوم تصمیم گیری در مورد تغییرات در اساسنامه شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران در رابطه با شرایط کاندیداتوری برای عضویت در هیئت مدیره این تعاونی، موضوع برگزاری این انتخابات در مجمع عمومی امروز منتفی و انجام این انتخابات منوط به تصمیم مجمع عمومی فوق العاده که در آینده نزدیک تشکیل خواهد شد، گردید.

نظر شما