شناسهٔ خبر: 26780520 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایندگان مجلس:

انسجام، ضامن موفقیت کشور در عبور از مشکلات است

زنجان – ایرنا – نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم انسجام در جامعه و حمایت از دولت برای برون رفت از مشکلات کنونی تاکید کردند و اتخاذ روش های نوین و حرکت متناسب با شرایط جدید را شرط لازم برای اداره موفق امور برشمردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، درشورای اداری استان زنجان که روز سه شنبه با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، نمایندگان مردم شهرستان های استان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مسائل جاری کشور، به تشریح ساز و کارهای گذر از مشکلات پرداختند.
فریدون احمدی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت درک شرایط کشور تاکید کرد و گفت: ادامه روند اداره جامعه به روشی که پیش از این می رفتیم به نتیجه مطلوبی منجر نمی شد بنابراین همه باید متناسب با وضعیت جدید حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه در برابر تحریم ها باید هوشمندانه عمل کنیم، خاطرنشان کرد: دور زدن تحریم باعث از دست دادن فرصت ها برای توانمندی است، ما هر جا مقابل تحریم ها ایستادیم، دانش فنی لازم را برای تولید لوازم مورد نیاز به دست آوردیم و در آن زمینه خود کفا شدیم.
احمدی به ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی بتوانیم درجه حساسیت اقتصاد کشور را کم کنیم تا با کوچکترین تکانه و اتفاق، اقتصاد دچار به هم ریختگی نشود.
وی تصریح کرد: شرایط حاضر نشان داد که ما روی اقتصاد مقاومتی کار چندانی نکردیم.
احمدی گفت: انتظار این است تا با اتخاذ رویکرد جدید، با استحکام و انسجام جدی تری کار کنیم.
وی با بیان اینکه ساز و کارها، ضوابط و مقررات، روش ها و رویه های موجود، تکافوی اداره کشور در شرایط جدید را نخواهد داشت، تصریح کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم دنبال این نیستیم که فقط بر روی نقاط ضعف تمرکز کنیم، ما درکنار دولت و قوه قضاییه هستیم.
احمدی اظهار کرد: مدیران استان زنجان در حد بضاعت خود کار می کنند و پیگیر حل مشکلات هستند و ما قدردان زحمات آنان هستیم.
سید مرتضی خاتمی، نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه شرایط کنونی کشور، خطیر است، گفت: این خطیر بودن به این معنا نیست که ما به بن بست رسیدیم و یا مشکل حل نشدنی داریم.
وی خاطرنشان کرد: دلایل مشکلات، مدیریتی است چون که وقتی بحث تحریم ها هم نبود ما چنین مشکلاتی را کم و بیش داشتیم.
خاتمی گفت: در این برهه حساس با توجه به پیشاهنگی خوبی که رئیس جمهوری با سخنان و مواضع خود داشتند و پیرامون اخلال در نظام اقتصادی موضع گیری کردند، همه مردم امیدوارند این موضوع تا به سرانجام رسیدن ادامه پیدا کند.
وی با بیان اینکه مردم بارها و بارها در مصاف های مختلف همراهی و مقاومت کردند، افزود: دراین شرایط بازآرایی تیم اقتصادی توسط خود رییس جمهوری بهترین گزینه برای اصلاح امور خواهد بود.
خاتمی اظهار کرد: ما امروز به مدیرانی نیاز داریم که متناسب با نبرد اقتصادی امروز باشند و درمقابل جنگ اقتصادی بتوانند با صلابت و انرژی بیشتری از خودشان کفایت نشان دهند.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس به ضرورت انسجام ملی تاکید کرد و گفت: ما به عنوان نمایندگان به طور حتم از دکتر روحانی و تیم اقتصادی شان به عنوان شاکله فرماندهی اقتصاد مقاومتی حمایت خواهیم کرد.
علی وقف چی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم اصلاح مسیر در اداره امور کشور تاکید کرد و گفت: مدیریت کشور را باید با تکیه بر علم پیش ببریم.
احمد بیگدلی، نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه شرایط جدید، حرکت متناسب می خواهد، گفت: ما یک سری از راه ها را طی 40 سال گذشته اشتباه آمدیم.
وی افزود: یکی از این راه ها سیستم آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی کشور است چرا که نخبه پروری در جامعه به عهده نظام آموزشی است و باید به این توجه جدی داشته باشیم.
بیگدلی به تقویت نقش نظارتی مجلس تاکید کرد و گفت: عدم نظارت مجلس، عامل بخشی از گرفتاری های جامعه است.
محمد عزیزی، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور اکنون درگیر جنگ اقتصادی است، گفت: باید این موضوع را جدی بگیریم و با تغییر روش ها، شرایط حاضر را مدیریت کنیم.
وی به ضرورت توجه و تلاش برای کسب رضایت مردم تاکید کرد و گفت: مدیران باید وقت بیشتری را برای پیگیری امور و حل مسائل بگذارند.
حجت الاسلام محمود علوی، وزیر اطلاعات در سفری 2 روزه ( دوشنبه و سه شنبه ) به زنجان با حضور در برنامه های مختلف، ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام و سخنرانی در جمع شماری از مردم در جلسه شورای اداری این استان شرکت کرد.
7312/6085

نظر شما