شناسهٔ خبر: 26780421 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسکو: تعطیلی دفتر نمایندگی تجاری فرانسه در روسیه مایه تأسف است

وزارت‌خارجه روسیه در بیانیه ای تأکید کرد: تعطیلی دفتر نمایندگی تجاری فرانسه در روسیه مایه تأسف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای بسته شدن دفتر نمایندگی تجاری فرانسه در این کشور را مایه تأسف خواند و خواستار توسعه روابط اقتصادی دو جانبه میان دو کشور شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: روز گذشته اطلاعیه ای را از سوی سفارت فرانسه در مسکو داشتیم که در آن مطلع شدیم این نهاد فرانسه فعالیت های خود در روسیه را تعطیل کرده است.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: این تصمیم فرانسه حق مستقل این کشور است. ما فقط متأسفیم که این کشور نتوانست توصیه های ما را به اجرا برساند.

این در حالیست که سفارت فرانسه در روسیه دیروز در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: مقامات پاریس تصمیم گرفتند تا خدمات حمایتی سفارت این کشور در روسیه به فعالیت های تجاری این کشور پایان دهند.

علیرغم اینکه فرانسه این تصمیم را به دلیل صدور دستور از سوی مسکو اعلام کرده بود؛ وزارت خارجه روسیه اعلام این موضوع به پاریس را تکذیب کرد.

وزارت خارجه روسیه در این خصوص تأکید کرده بود که تنها از فرانسه خواسته بودیم تا مشکلات پیرامون فعالیت های تجاری فرانسه در روسیه را حل و فصل کند.

فرانسه در این باره مدعی بود که مدیر ارائه این خدمات پیشتر علیرغم جایگاه دیپلماتیک وی اخراج شده و حساب بانکی وی مسدود شده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما