شناسهٔ خبر: 26780223 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

تکلیف بازی سوپرجام 72 ساعت قبل از برگزاری مشخص گردید

پرسپولیس قهرمان شد، استقلال معترض/ سازمان لیگ: باشگاه استقلال به صورت کتبی انصراف داده بود

با توجه به غیبت تیم فوتبال استقلال در دیدار سوپرجام، سازمان لیگ پرسپولیس را قهرمان سوپرجام معرفی کرد، موضوعی که اعتراض رقیب سنتی سرخپوشان را به دنبال داشت.

صاحب‌خبر -
سرویس ورزشی-

موضوع اصلی این روزهای فوتبال ایران یعنی برگزاری بازی سوپرجام بالاخره با نظر سازمان لیگ به پایان رسید و طبق اعلام مسئولان این تیم پرسپولیس است که به عنوان برنده این بازی معرفی می‌شود. روابط عمومی سازمان لیگ در این باره اعلام کرد: به دلیل انصراف باشگاه استقلال از حضور در مسابقه سوپرجام، دیدار دو ‏تیم استقلال و پرسپولیس در روز 29 تیرماه 1397 برگزار نمی‌شود و طبق مقررات تیم پرسپولیس 3 بر صفر برنده این مسابقه ‏و قهرمان سوپرجام است.‏
در روزهای اخیر و با توجه به بازگشت پرسپولیسی‌ها از اردوی تدارکاتی خود و اظهارتمایل این تیم برای برگزاری این بازی کار را برای مسئولان سازمان لیگ سخت کرده بود چرا که آبی‌پوشان تمایلی به برگزاری این دیدار نداشتند و در تاریخ مورد نظر نیز در حال گذراندن برنامه‌های تمرینی در اردوی تدارکاتی خواهند بود. با توجه به این موضوع مسئولان سازمان لیگ که در دو راهی برگزاری و یا لغو این بازی قرار داشتند به ناگاه تصمیمی جالب گرفتند که طی آن پرسپولیس را به عنوان برنده این بازی اعلام کردند.
بدین ترتیب تمام حواشی مربوط به برگزاری و یا عدم برگزاری این بازی را باید پایان یافته تلقی کرد. دیداری که به دلیل حضور استقلالی‌ها در اردوی تدارکاتی آلمان برگزار نخواهد شد و به این ترتیب شاگردان برانکو که فصل قبل نیز با شکست تیم نفت تهران موفق به کسب این عنوان شده بودند برای دومین سال پیاپی به عنوان قهرمان سوپرجام ایران معرفی شدند.
استقلال معترض شد
یکی‌، دو ساعت پس از انتشار این خبر، باشگاه استقلال به اعلام قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام توسط سازمان لیگ واکنش نشان داد. در اطلاعیه باشگاه استقلال آمده بود: «سازمان لیگ فوتبال ایران با بیان اینکه استقلال از حضور در سوپرجام انصراف داده، اعلام کرد این تیم بازنده این مسابقه است؛ اما متن نامه‌های باشگاه استقلال به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ‌، موضوع دیگری را نشان می‌دهد. در این نامه‌ها باشگاه استقلال به صراحت برای تغییر زمان دیدار درخواست کرده بود و از حضور در این بازی انصراف نداده ‌اما  فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در تصمیمی عجولانه روز سه‌شنبه خبر از قهرمانی پرسپولیس دادند. سرمربی استقلال نیز پیش از این به صورت رسمی اعلام کرده بود که ما خواهان برگزاری بازی در زمان دیگری هستیم نه لغو آن و این تصمیم سازمان لیگ کاملا عجولانه است.»
فتاحی: نامه انصراف به دست ما رسید
بعد از اعتراض باشگاه استقلال نوبت به پاسخ سازمان لیگ رسید. فتاحی رئیس‌کمیته مسابقه‌های سازمان لیگ درباره جلسه‌ای که در نهایت منجر به اعلام رای سازمان لیگ مبنی بر قهرمانی پرسپولیس توضیح داد: ما در این جلسه به طور کلی درباره مسابقه‌هایی که قرار است در تهران برگزار شود، صحبت کردیم که سوپرجام هم بخشی از آن بود. در نهایت بر اساس انصراف استقلال از این دیدار، تصمیم گرفته شد پرسپولیس به عنوان برنده این دیدار و قهرمان سوپرجام اعلام شود.
رئیس‌ کمیته مسابقه‌های سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که آیا استقلال به خاطر انصراف از سوپرجام جریمه می‌شود، گفت: پرونده استقلال را به مراجع ذی‌صلاح ارسال کردیم تا درباره این موضوع تصمیم‌گیری کنند.
او درباره ادعای استقلالی‌ها مبنی بر اینکه نامه‌ای درباره انصراف از سوپرجام به سازمان لیگ ارسال نکرده‌اند، اظهار کرد: در جلسه دیروز (سه‌شنبه) آقای ملکی از استقلال حضور داشت و ما هم بر اساس نامه‌ای که افتخاری به سازمان لیگ ارسال کرده بود درباره سوپرجام تصمیم‌گیری کردیم. افتخاری در آن نامه اعلام کرده بود که اگر تاریخ بازی تغییر نکند، در این بازی حضور پیدا نمی‌کنند. ما در این جلسه موضوع تعویق سوپرجام را بررسی کردیم اما در نهایت به نتیجه‌ای نرسیدیم. اگر این دو تیم خواهان برگزاری این دیدار در تاریخ دیگری بودند، باید بدون حضور ملی‌پوشان‌شان به میدان می‌رفتند.
پاسخ استقلال به صحبت‌های فتاحی
صحبت‌های فتاحی با واکنش باشگاه استقلال همراه شد. این باشگاه در دومین اطلاعیه خود اعلام کرد: ابهام اول درباره صحبت‌های ایشان به موضوع عدم جمع بندی درباره تعویق دیدار سوپرکاپ است. ایشان در صحبت‌های خود صراحتا گفتند که به دلیل عدم جمع‌بندی، این تصمیم را اتخاذ کردند و به این موضوع اعتراف کردند که باشگاه استقلال در نامه خود خواهان تعویق و نه لغو این دیدار بوده است.
ابهام دوم درباره نامه آقای افتخاری مبنی بر انصراف از این دیدار است. باشگاه استقلال بدون ابهام، نامه خود را منتشر کرده و در این نامه هیچ انصرافی قید نشده است. اگر سازمان لیگ نامه‌ای در این خصوص دارند، باید این نامه را منتشر کنند و در غیر این صورت باید تصمیم خود را بازگردانند.
توصیه پایانی به مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ این است که قانون را رعایت کنید. برای اعلام نتیجه ۳ بر صفر به دلیل عدم حضور یک تیم در زمین مسابقه، باید تمامی تشریفات طی شود و تیم حریف، داوران و ناظر مسابقه در زمین حضور داشته باشند و در صورت عدم حضور تیم دیگر، این تصمیم اعلام شود. از ایشان تقاضا می‌کنیم به جای اقدامات شتاب زده و هیجانی، قوانین جاری و اولیه فوتبال را در تصمیم‌گیری‌هایشان ملاک قرار دهند.
برداشت کلی از اتفاقات رخ داده درباره بازی سوپر جام این است که مسئولان سازمان لیگ و استقلال حرف خود را می‌زند و آنچه که حداقل تا دیروز نهایی شد این بود که پرسپولیس به عنوان قهرمان سوپرجام معرفی شد و باشگاه استقلال نیز به این تصمیم اعتراض داشت.

نظر شما