شناسهٔ خبر: 26780130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه دیر:

رضایت‌مندی مردم از دستگاه قضایی شهرستان دیر مطلوب است

بوشهر - امام جمعه دیر گفت: رضایت‌مندی مردم شهرستان دیر از دستگاه قضایی نشان‌ دهنده عملکرد مثبت و رعایت حقوق مردم، از سوی این مجموعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی عصر سه‌شنبه در جمع اعضای شورای تامین شهرستان دیر و در بازدیذ از مرکز خدمات الکترونیک قضایی دیر، عملکرد قوه قضائیه را موفقیت آمیز عنوان کرد و اظهار داشت: نشانه این موضوع، بالا بودن درجه رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی شهرستان دیر، است.

وی ضمن تجلیل از ریاست دادگستری و دادستان شهرستان دیر و همه قضات متعهد و زحمت کش، تصریح کرد: با تاکید دادستان و ریاست دادگستری، بر حفظ حرمت مردم و همچنین رعایت حقوق شهروندان، شاهد رضایت مندی بیشتری از سوی مردم نسبت به دادگستری شهرستان دیر، هستیم.

حسینی با بیان اینکه دستگاه قضایی به عنوان ملجاء و پناهگاه مردم و دستگاهی که با مال و آبروی افراد سر و کار دارد باید با پیاده کردن عدالت و جلب رضایت مردم تلاش کند، افزود: در اسلام قوه قضاییه دارای جایگاه ویژه‌ای است به همین خاطر تاکید شده است که کسانی در این جایگاه قرار بگیرند که از لحاظ رعایت عدالت و برخورد با ارباب رجوع نگاهی یکسان داشته باشند.

وی، تعامل دستگاه قضایی شهرستان دیر با سایر دستگاه‌ها را بسیار مطلبوب و رضایت بخش اعلام کرد و افزود: از زمان حضور عیسی نوشاد به عنوان ریاست دادگستری شهرستان و اکبر احمدی به عنوان دادستان شهرستان دیر، احساس آرامش بیشتری دارم که حقی از کسی ضایع نخواهد شد.

افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضا

امام جمعه دیر با اشاره به خبر منتشر شده مبنی بر نارضایتی مردم از سوی دستگاه قضایی شهرستان دیر، گفت: سخنان اینجانب در یکی از خطبه های نماز جمعه دیر، به طور کامل انعکاس داده نشده است به طوری که ما شاهد رضایت مندی مردم از دستگاه قضایی شهرستان دیر هستیم.

حسینی اظهار داشت: سالم‌سازی دادگستری شهرستان از افراد سود جو، که اعتماد مردم به دستگاه قضایی را هدف قرار داده بودند، از گذشته مورد تاکید بوده است که الحمدالله با تلاش‌های صورت گرفته از سوی ریاست دادگستری شهرستان این امر محقق شده است.

امام جمعه دیر با بیان اینکه خدمات قضایی الکترونیک به صورت گسترده و همه گیر نیازمند زمان و فرهنگ سازی در جامعه است، گفت: خدمات الکترونیک قضایی و ثبت سامانه ثنا، می تواند علاوه بر کاهش تعداد مراجعات به دادگاه، رضایت مندی بیشتر شهروندان از دستگاه قضایی و نیز تسریع در رسیدگی به پرونده ها را سبب شود.

نظر شما