شناسهٔ خبر: 26779913 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

عوارض کهولت گریبانگیر تامین اجتماعی شده است

امین فخر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی به جامعه کارگری و بیمه شدگان این سازمان افزود: این کهولت سن در عمل به تعهدات

صاحب‌خبر - امین فخر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی به جامعه کارگری و بیمه شدگان این سازمان افزود: این کهولت سن در عمل به تعهدات این سازمان بسیار تاثیر گذار است.
وی اظهار داشت: تلاش مسئولان سازمان تامین اجتماعی در شرایط اقتصادی فعلی کشور برای تامین منابع و عمل به تعهدات این سازمان است زیرا نباید هیچ خللی در ارائه خدمات به بیمه شدگان وارد شود.
مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه خدمات این اداره کل در 2 حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم به بیمه شدگان تقسیم بندی می شود گفت: تولید خدمت در حوزه درمان مستقیم از راه سه بیمارستان از جمله پیامبر اعظم(ص) کرمان، غرضی سیرجان و امام علی(ع) زرند و 13 درمانگاه در این استان ارائه می شود.
**درمان سرپایی حدود پنج میلیون بیمار در مراکز درمانی تامین اجتماعی کرمان
وی افزود: اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان در حوزه درمان مستقیم چهار میلیون و 700 هزار مراجعه سرپایی و 64 هزار مورد بستری در یک سال گذشته داشته است.
فخر ابراز کرد: این اداره کل در حوزه درمان غیر مستقیم طرف قرارداد با یکهزار و 400 مرکز دولتی، خصوصی و خیریه است و در این زمینه به هشت میلیون و 500 هزار نفر مراجعه سرپایی و 100 هزار بستری در یکسال گذشته خدمات ارائه کرده است.
وی گفت: اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان در حوزه درمان، بیش از 550 میلیارد تومان اعتبار طی یکسال گذشته ازجمله 60 درصد در حوزه درمان غیرمستقیم و مابقی در درمان مستقیم هزینه کرده است.
**بهره برداری از فضاهای جدید درمانی حوزه درمان تامین اجتماعی در کرمان
مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان افزود: برای توسعه مراکز و فضاهای فیزیکی در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) شهر کرمان سال گذشته بخش آنژِیوگرافی و جراحی قلب باز به بهره برداری رسید که خدمتی ارزنده برای مردم این استان محسوب می شود و امسال نیز در این بیمارستان محوطه سازی، بهسازی کلینیک و احداث پارکینگ ها در حال احداث است.
وی عنوان داشت: ارتقای هتلینگ، نصب فلوروسکوپی، سی تی اسکن و فضای جایگزین بحران طی سال گذشته در بیمارستان غرضی سیرجان اجرایی شد و امسال نیز توسعه فضای اورژانس و احداث پلی کلینیک در این بیمارستان در دستور کار اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان قرار دارد.
فخر گفت: بدنبال زلزله سال 95 در شهرستان زرند بیمارستان سینا تعطیل شد و تعداد 55 تخت به بیمارستان امام علی(ع) با اعتبار 30 میلیارد تومان اضافه شده است.
وی افزود: بخش سی تی اسکن و فضای بحران بیمارستان امام علی(ع) زرند در سال گذشته به بهره برداری رسید و امسال جایگاه بالگرد با توجه به زمین لرزه های متعدد این شهرستان احداث شده است که بزودی افتتاح می شود.
مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان تاکید کرد: امسال درمانگاه شهرستان راور با اعتبار 6 میلیارد تومان احداث شده که بزودی بصورت رسمی به بهره برداری می رسد.
** آغاز طرحهای توسعه ای تامین اجتماعی در استان کرمان
وی گفت: امسال برنامه کلنگ زنی و احداث پلی کلینیک در شهرستان رفسنجان در دستور کار اداره کل تامین اجتماعی قرار گرفت و طرح ساخت درمانگاه انار و همچنین ساختمانی برای جایگزینی درمانگاه شماره سه منطقه ابوذر کرمان در دست اقدام است.
فخر افزود: تامین اجتماعی در حوزه نرم افزار و IT نیز اقدامات ارزنده ای انجام داده است ازجمله نسخه الکترونیک و اجرای طرح نظام اجرای داخلی به سرانجام رسیده و پرونده الکترونیکی درمان بیماری های مزمن در مراکز ملکی این سازمان انجام شده است.
**توسعه خدمات تامین اجتماعی در راستای رضایتمندی و تکریم بیماران
وی بیان کرد: این سازمان در استان کرمان استفاده از سیستم USSD، نرم افزار تلفن همراه برای نوبت گیری الکترونیکی، اتوماسیون اداری و استقرار HIS در تمامی مراکز درمانی، راه اندازی وب سایت اطلاع رسانی در بیمارستان ها و وب کیوسک برای مراکز پر ازدحام را راه اندازی کرده است و برای تسهیل فعالیت ها تعداد 20 مورد وب کیوسک در حال اضافه شدن است.
مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: مردم استقبال خوبی در حوزه درمان مستقیم دارند و در خدمات سرپایی با ازدحام و ترافیک مراجعه کننده گان وجود دارد لذا سامانه نوبت دهی الکترونیکی متعدد برای تسهیل فعالیت های مردم است و استفاده از این سامانه به تدریج موجب رضایتمندی بیشتر جامعه می شود.
وی افزود: استقرار سیستم تبادل و بایگانی تصاویر در دستور کار این اداره کل برای بیمارستان ها قرار دارد و سال گذشته برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی و دیجیتال کردن دستگاه های رادیولوژی استان کرمان اعتبار هشت میلیارد تومانی هزینه شده و تعداد پنج دستگاه آمبولانس به ناوگان درمانی استان کرمان افزوده شده است.
فخر با تاکید بر اینکه اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان در مساله مهم ارتقای کیفیت و استاندارد سازی خدمات فعالیت خوبی داشته است تصریح کرد: این اداره کل در سال گذشته موفق به اخذ چهار گواهینامه ارزشمند کیفیت ازجمله ایزو 9001، 10015 و 10002 و گواهینامه تعالی سازمانی بعنوان تنها واحد درمانی سلامت کشور را کسب کرده است.
وی گفت: با تمرکز بر بهبود فرایندها و افزایش کمیسیون های پزشکی که مراجعات بسیاری دارد، رضایتمندی مردم را افزایش دادیم.
مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان افزود: میز خدمت در بخش درمان این اداره کل مستقر شده تا مراجعه کننده در بدو ورود پاسخی مناسب را دریافت کند که قابل رهگیری است.
بیمه شدگان اداره کل تامین اجتماعی با جمعیت بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر حدود نیمی از جمعیت استان کرمان را تشکیل می دهند.
7420/ 5054
انتهای پیام

نظر شما