شناسهٔ خبر: 26779893 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ويژه استعدادهاي برتر؛

مهلت ارائه مدارک براي دريافت جوايز تحصيلي

صاحب‌خبر -

 متقاضيان صاحب استعداد تحصيلي براي دريافت جايزه‎هاي تحصيلي تا 15 مرداد فرصت دارند مدارک خود را ارسال کنند.به گزارش خبرنگار مهر، دانشجويان هر يک از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي کشور که واجد شرايط در «شيوه‌نامه اعطاي جايزه‌هاي تحصيلي به دانشجويان صاحب استعداد برتر در سال تحصيلي 98-1397» هستند، مي‌توانند در اين رقابت شرکت کنند.

فرصت نهايي براي تکميل پرونده و ارائه درخواست، 15 مرداد ماه 97 است.

دانشجويان متقاضي بايد اطلاعات خود را به همراه تصاوير مدارک ثبت شده، در سامانه اطلاعاتي بنياد به نشاني sina.bmn.ir بارگذاري يا به‌روزرساني کنند و پس از آن، حداکثر تا تاريخ 15 مرداد 97 گزينه «درخواست بررسي پرونده براي جايزه‌هاي تحصيلي» را در بخش «ثبت درخواست‌ها» سامانه انتخاب کنند. اين مهلت به هيچ وجه تمديد نخواهد شد.

دانشجويان براي بهره مندي از جايزه ها بايد مشغول به تحصيل در سنوات کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري باشند.

در سال اول مقطع کارشناسي، صرفاً افراد بندهاي الف تا هـ مشمول جايزه هاي تحصيلي مي‎‏شوند:

الف. دارندگان مدال طلا يا نقره کشوري در المپيادهاي ملي دانش آموزي؛ ب. دارندگان رتبه يک تا 100 کشوري در آزمون سراسري ورود به دانشگاهها در گروه رياضي و فني؛ ج. دارندگان رتبه يک تا 100 کشوري در آزمون سراسري ورود به دانشگاهها در گروه علوم تجربي؛ د. دارندگان رتبه يک تا 80 کشوري در آزمون سراسري ورود به دانشگاهها در گروه علوم انساني؛ هـ. دارندگان رتبه يک تا 40 کشوري در آزمون سراسري ورود به دانشگاهها در گروه هنر.

انتخاب دانشجويان مشغول به تحصيل در مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري و سالهاي دوم تا چهارم مقطع کارشناسي، براساس امتياز کسب شده از جداول مربوطه صورت مي پذيرد.

برگزيدگان جايزه شهيد احدي بنياد ملي، در سال اول تحصيل در مقطع دکتري، بدون محاسبه امتياز، مشمول جايزه هاي تحصيلي مي‎شوند.

امتياز حاصل از ميانگين کل حين تحصيل يا دانش‎آموختگي، پس از اعمال ضرايب همسان‎سازي رشته مؤسسه‎هاي کشور که از سوي بنياد ملي تعيين مي شود، محاسبه مي‎شود.

برچسب‌ها:

نظر شما