شناسهٔ خبر: 26779852 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 ناتو: واشنگتن آماده مذاکره مستقيم با طالبان نيست

هيئت تحت رهبري ناتو در افغانستان گزارش‌هاي مربوط به اظهارنظر فرمانده آمريکا در افغانستان را رد و اعلام کرد که از اظهارات وي سوءبرداشت شده است.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري رويترز، هيئت "حمايت قاطع" در افغانستان اعلام کرد که اظهارات منتسب به ژنرال جان نيکلسون، فرمانده نيروهاي آمريکايي در افغانستان مبني بر اينکه گفته بود آمريکا آماده پيوستن به مذاکرات مشترک با طالبان در اين کشور است، درست نيست.

اين هيئت در بيانيه‌اي به گزارش‌هاي اشاره کرد که در آنها آمده بود ژنرال نيکلسون بر صحبت‌هاي مايک پامپئو، وزير امور خارجه آمريکا در احتمال مذاکرات با طالبان با حضور ايالات متحده تاکيد کرده است.

ژنرال نيکلسون گفت: تاکيد من به صحبت‌هاي پامپئو که در آنها گفته بود مذاکرات صلح بايد شامل گفت‌وگو درباره نيروهاي بين‌المللي باشد و اينکه آمريکا آماده همکاري با طالبان، دولت کابل و مردم افغان با هدف برقراري صلحي بادوام است، سوءبرداشت شده است.

طالبان مذاکرات با دولت کابل را رد کرده و گفته که اين دولتي غيرمشروع است و اعلام کرده که تنها با دولت آمريکا گفت‌وگو مي‌کند.

جان برنان: گفتگوي ترامپ با پوتين کمتر از خيانت نيست

رئيس سابق آژانس اطلاعات مرکزي آمريکا، سيا کنفرانس خبري رئيس‌جمهور آمريکا با همتاي روسش را که در فنلاند برگزار شد کمتر از خيانت ندانست.به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه ديلي ميل، جان برنان، رئيس سابق سيا در توئيتي، دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري آمريکا را به دستاويزي براي ولاديمير پوتين، همتاي روسش توصيف کرد و ادامه داد: کنفرانس خبري دونالد ترامپ در هلسينکي فراتر از اقدامات جنايتکارانه و تبهکارانه است. اين مساله چيزي کمتر از خيانت نيست.

وي ادامه داد: اي ميهن پرستان جمهوري‌خواه کجاييد؟!

اين اظهارنظر از سوي برنان در حالي صورت گرفت که جان مک‌کين، سناتور آمريکايي کنفرانس خبري ترامپ در کنار پوتين را يکي از "نمايش‌هاي تاسف برانگيز" از سوي يک رئيس‌جمهوري آمريکا در تاريخ اين کشور توصيف کرده بود.همچنين پل رايان، رئيس مجلس نمايندگان آمريکا به انتقاد از اين کنفرانس خبري پرداخت و گفت: روسيه متحد ما نيست.

ترزا مي خواستار تحرک عليه "اقدامات خصمانه" روسيه شد

نخست وزير انگلستان خواستار تحرک سريع عليه "اقدامات خصمانه" صورت گرفته از سوي روسيه شده است.به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه ديلي ميل، ترزا مي، نخست وزير انگليس در بيانيه‌اي به پارلمان اين کشور و با اشاره به نشست اخير ناتو در بروکسل بر مسئوليت پذيري ائتلاف ناتو در مقابله با "اقدامات روسيه" تاکيد کرد.ترزا مي همچنين گفت که دولت روسيه به تهاجم نظامي، ترور به وسيله مسموميت‌هاي شيميايي يا جنگ سايبري دست زده است و لازم است که کشورهاي ائتلاف ناتو به مقابله با روسيه بپردازند.نخست وزير انگليس در ادامه گفت: استفاده از عامل اعصاب در سالزبري نمونه‌اي ديگر از افزايش عدم احترام روسيه به هنجارهاي جهاني و قوانيني است که ما را حفاظت مي‌کنند.

کشته و زخمي شدن غيرنظاميان در حمله جديد جنگنده‌هاي آمريکايي به بوکمال سوريه

رسانه‌هاي رسمي سوريه از کشته و زخمي شدن غيرنظاميان در حمله جنگنده‌هاي ائتلاف بين‌المللي ضد داعش به منازلي در حومه شهر بوکمال واقع در ديرالزور خبر دادند.به گزارش ايسنا، به نقل از سايت شبکه روسيا اليوم، منابع محلي در سوريه اعلام کردند: روستاي "السوسة" واقع در شهر "بوکمال"در معرض حمله هوايي شديد جنگنده‌هاي ائتلاف بين‌المللي ضد داعش قرار گرفت که در نتيجه آن يک زن و شوهر کشته و شماري از اعضاي خانوادشان که از ميان آن‌ها زنان و کودکان نيز بودند، به شدت زخمي شدند، اين حمله همچنين باعث خرابي‌ چندين خانه شد.

برچسب‌ها:

نظر شما