شناسهٔ خبر: 26779692 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

حمله هیلاری کلینتون به ترامپ: سؤالم از ترامپ این است که می‌دانی برای چه تیمی بازی می‌کنی؟

صاحب‌خبر -
خرداد: کلینتون در واکنش به اظهارات ترامپ در صفحه توییتر خودش نوشت: «جام‌جهانی عالی بود. سؤالم از ترامپ هم‌زمان با دیدار پوتین این است که می‌دانی برای چه تیمی بازی می‌کنی؟»

به گزارش خرداد ،دونالد ترامپ در  نشست خبری مشترک با ولادیمیر پوتین در هلسینکی، هیلاری کلینتون رقیب خودش در انتخابات پیشین آمریکا را موردانتقاد شدید قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، کلینتون در واکنش به اظهارات ترامپ در صفحه توییتر خودش نوشت: «جام‌جهانی عالی بود. سؤالم از ترامپ هم‌زمان با دیدار پوتین این است که می‌دانی برای چه تیمی بازی می‌کنی؟

اکنون دیگر هیلاری کلینتون پاسخ این سؤال را می‌داند. رئیس‌جمهور ایالات‌متحده به‌وضوح به جهان نشان داد که برای «روسیه» بازی می‌کند.

ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با پوتین درباره اعتقاد او مبنی بر دخالت نکردن روسیه در انتخابات سال 2016، گفت: «من اعتماد زیادی به نیروهای اطلاعاتی آمریکا دارم؛ اما به شما می‌گویم که رد کردن این موضوع از جانب پوتین بسیار محکم و قاطع بود.»

به گزارش سی‌ان‌ان، علی‌رغم آنچه سازمان اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 گزارش داده است، رییس جمهور آمریکا به اظهارات پوتین مبنی بر دخالت نداشتن در انتخابات امریکا استناد می کند.

همین مساله باعث شده تا ترامپ  ازهمان  روز اول ریاست‌جمهوری‌‌اش، سازمان اطلاعاتی آمریکا را بترساند. گفتنی است سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نام تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را پروژه «شکار جادوگر» اعلام کردند.

در حالی که سازمان سیا، اف‌بی‌آی و آژانس امنیت ملی آمریکا با اطمینان گزارشی مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 ارائه دادند، ترامپ هنوز منکر این  موضوع می‌شود.

ممکن است به نظر برسد که توئیت هیلاری کلینتون یک نمایش ناامیدکننده از اعتماد ترامپ به پوتین را پیش‌بینی کرده باشد اما ترامپ پیش از آنکه رئیس‌جمهور شود این پیش‌بینی را به واقعیت تبدیل کرده است.

کلینتون در جریان مبارزه‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری در سال 2016، ترامپ را «عروسک» پوتین خوانده بود.

هیلاری کلینتون گفت: «شما جاسوسی علیه مردم ما را رواج دادید. شما مایل هستید که راه پوتین را ادامه دهید و لیست آرزوهایتان عبارت‌اند از نابود کردن ناتو و انجام دادن کاری که دوست دارید. به کمک گرفتن از پوتین ادامه می‌دهید؛ چراکه او در این کار بهترین است.»

نویسنده گزارش سی‌ان‌ان در ادامه نوشته است: اظهارات  هیلاری کلینتون درست است. اظهارات ضد ناتویی ترامپ کاملا صحیح است. حالا نوبت به نشست هلسینکی رسید و ترامپ در محکوم کردن روسیه به خاطر حملات سایبری در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 شکست خورد. این در حالی است که وزارت دادگستری آمریکا هفته گذشته 12 نفر از مقامات اطلاعاتی روسیه به دخالت در انتخابات متهم کرد. ترامپ بار دیگر ثابت کرد که پیش‌بینی کلینتون درست از آب درآمده است.

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان پس از کنفرانس مطبوعاتی مشترک ترامپ و پوتین، در برابر اظهارات ترامپ واکنش منفی نشان دادند. «پل رایان»، سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت که شکی وجود ندارد روسیه در انتخابات ما دخالت کرده است و بر این اساس روسیه متحد ما نیست.

جان برنان، رئیس سابق سازمان سیا گفت که اظهارات ترامپ کمتر از خیانت نبود. بعد مشاهده این نشست، کلینتون خودش پاسخ توئیت خودش را داد و نوشت: «خب، حالا دیگر می‌دانیم.»

به اعتقاد نویسنده گزارش سی ان ان حالا همه می دانند  ترامپ برای چه تیمی بازی می‌کند ؛روسیه.

نظر شما