شناسهٔ خبر: 26779580 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 سازمان ليگ در مخمصه

راي عوض مي‌شود؟

اعلام قهرماني پرسپوليس در سوپرجام توسط سازمان ليگ بازخوردهاي زياد و متفاوتي داشت. پرسپوليسي‌ها از اين راي استقبال کرده‌اند و آن را کاملا عادلانه مي‌دانند اما استقلالي‌ها معتقدند که سازمان ليگ عدالت را رعايت نکرده است. سازمان ليگ مدعي است استقلالي‌ها از حضور در اين بازي انصراف داده‌اند اما واقعيت اين است که مديران استقلال دو بار با ارسال نامه به سازمان ليگ خواهان به تعويق افتادن اين بازي شده‌اند و هرگز از حضور در سوپرجام انصراف نداده‌اند.

انتشار نامه‌هاي باشگاه استقلال به سازمان ليگ خشم هواداران اين تيم از مسئولان سازمان ليگ را به دنبال داشته است. آنها فتاحي و همکارانش را به دروغگويي متهم کرده‌اند و از او خواسته اند که متن نامه انصراف استقلال از حضور در سوپرجام را منتشر کند. نکته ديگر درباره اعلام راي اين است که مديران پرسپوليس، روز دوشنبه با به تعويق افتادن بازي سوپرجام تا نيم‌فصل و پس از پايان دوران محروميت اين تيم از نقل و انتقالات موافقت کرده بودند و به نظر مي‌رسيد با برگزاري يک جلسه سه جانبه، مي‌شد تاريخ ديگري را که مورد رضايت دو طرف باشد براي برگزاري اين بازي تعيين کرد اما سازمان ليگ بدون توجه به اعلام رضايت پرسپوليسي ها نتيجه را 3-0 به سود سرخپوشان اعلام کرد. از سوي ديگر بايد گفت که اعلام نتيجه 3-0 براي يک مسابقه به همين سادگي نيست و مراحل و تشريفات قانوني آن بايد طي شود.فتاحي و همکارانش مي‌توانستند با تعويق زمان بازي مخالفت کنند و راي به برگزاري بازي در همان تاريخ مقرر بدهند و تيم غايب بازي را طبق قوانين 3-0 بازنده اعلام کنند. اما ادعاي آنها مبني بر انصراف استقلال از حضور در اين بازي آنها را در مخمصه عجيبي گرفتار کرده است؛ مخمصه‌اي که رهايي از آن آسان نيست. آنها فعلا دو راه پيش رو دارند. يا بايد بر اين حکم خود پافشاري کنند و استقلال را بدون اينکه از حضور در بازي انصراف داده باشد 3-0 بازنده اعلام کنند که اين حکم داراي خلاهاي قانوني است و بايد در آن تجديد نظر شود. راه دوم اين که از موضع فعلي خود کوتاه بيايند و راي به برگزاري بازي در تاريخي ديگر بدهند که اين هم دردسرهاي بزرگي مثل اعتراض پرسپوليسي‌ها و البته زير سوال رفتن استقلال سازمان ليگ را در پي خواهد داشت.

پردرآمدترين فوتباليست‌هاي جهان

مسي اول است

آخرين آمارها نشان مي‌دهند که چگونه در سال 2017 ليونل مسي در جدول پردرآمدترين فوتباليست‌هاي جهان از کريستيانو رونالدو سبقت گرفته و در صدر ايستاده است. به لطف عقد قراردادهاي اسپانسري با شرکت‌هايي نظير آديداس، گاتوريد، پپسي، اوردو، هوآوي و هاوکرز، کاپيتان تيم ملي آرژانتين راه‌هاي متعددي براي اضافه کردن به درآمد سالانه‌اش از بارسلونا پيدا کرده است و انتظار مي‌رود که اين درآمد‌ها با افتتاح پارکي به نام او در چين افزايش هم پيدا کند.طبق اعلام نشريه فوربس، عقد چنين قراردادهايي سبب شده است که مسي در يک سال ميلادي گذشته 111 ميليون دلار آمريکا درآمد داشته باشد. در همين مدت اما کريستيانو رونالدو از محل عقد قراردادهاي اسپانسري با شرکت‌هايي همچون نايکي، هربال‌لايف، EA اسپورتس، امريکن توريستر و البته هتل‌ها، پوشاک و عطرهاي برند خودش 108 ميليون دلار آمريکا درآمد داشته است.

براساس اين گزارش، در ليست پردرآمدترين ورزشکاران دنيا اما فلويد مي‌ودر، بوکسور معروف آمريکايي به لطف قراردادهاي تجاري و جوايز مالي‌اش که مجموعاً به 285 ميليون دلار آمريکا رسيد، در صدر قرار دارد و مسي در اين رده‌بندي در ميان ديگر چهره‌هاي ورزشي و هنري پردرآمد جهان در رده هشتم قرار دارد.بارسلونا در ماه نوامبر با مسي قراردادي جديدي بست که به موجب آن حقوق اين بازيکن 30 ساله به نزديک 80 ميليون دلار در سال افزايش پيدا کرد هرچند رونالدو هم با قرارداد اخيرش با يوونتوس درآمد خود را به درآمد سالانه رقيب آرژانتيني‌اش نزديک کرده است. گفته مي‌شود که رونالدو بابت چهار سال حضورش در تورين 120 ميليون پوند حقوق دريافت خواهد گرفت.

سرخپوشان در انتظار پاسخ وحيد

بعد از آنکه عليرضا بيرانوند تصميم گرفت حداقل تا پايان نيم فصل در پرسپوليس بماند، حالا برانکو و هواداران قهرمان ليگ برتر منتظرند تا وحيد اميري هم تصميمش را اعلام کند؛ بازيکني که بعد از عملکرد خوبش در جام جهاني پيشنهادات مختلفي داشته اما هنوز تصميمش را براي فصل بعد نگرفته. بيرانوند بعد از تمديد قراردادش با پرسپوليس مدعي شد اميري هم قراردادش را تمديد خواهد کرد. قرار است وحيد امروز پاسخ نهايي اش را به قرمزها بدهد و بايد ديد قرمزها مي توانند بازار نقل و انتقالات تابستاني را به بهترين شکل ممکن تمام کنند يا نه.

جهانبخش، گرانترين بازيکن تاريخ ايران

حضور در جام‌جهاني علاوه بر تمام افتخارات جمعي، براي بعضي از بازيکنان مي‌‌تواند جنبه‌هاي مثبت فردي هم داشته باشد؛ بازيکناني که در اين تورنمنت معتبر قيمت و ارزششان بالا مي‌رود و به رکوردهاي جالبي مي‌رسند. اتفاقي که براي جهانبخش افتاده و او را تبديل به گرانترين بازيکن فعلي و گرانترين بازيکن تاريخ ايران کرده است. در حال حاضر جهانبخش با ارزش 18 ميليون يورو در سايت ترانسفرمارکت گرانترين بازيکن تاريخ فوتبال ايران شده است. اگرچه تا مدتي پيش اين عنوان در اختيار سردار آزمون بود اما افت ارزش اين بازيکن در جدول ترانسفر مارکت او را به رده دوم فرستاد و جهانبخش را در صدر قرار داد.

کيا؛ اولين جواهر

اولين بازيکن ايراني که توانست اين عنوان را بدست بياورد، مهدي مهدوي کيا بود. بازيکني که در سال 2004 با ارزش 6 ميليون يورو در اين سايت گرانترين بازيکن ايران شد. او زماني که در هامبورگ بازي مي‌کرد و در تيم بهترين‌هاي بوندس‌ليگا قرار گرفت با اين رقم رکورد زد و تا مدت‌ها اين عنوان را در اختيار داشت. جواد نکونام بازيکني بود که رکورد او را شکست و سال 2009 با 8 ميليون يورو تا 7 سال صدرنشين جدول قيمت بازيکنان ايراني ماند. آزمون، بازيکني بود که با رسيدن به قيمت 13 ميليون يورو اين جايگاه را از نکونام گرفت اما برخلاف دو بازيکن ديگر نتوانست آن را مدت زيادي در اختيار خودش نگه دارد.

افت آزمون در يکي، دو فصل اخير، قيمت او را در مقطع فعلي به 9 ميليون يورو کاهش داده و به دومين بازيکن ايراني گران قيمت تبديل کرده است. با اين شرايط جهانبخش در حال حاضر گرانترين بازيکن ايران محسوب مي‌شود. او که پيش از اين با ارزش 12 ميليون يورو در صدر جدول قرار داشت، به رکورد آزمون نرسيده بود و حالا با رسيدن به ارزش 18 ميليون، هم رکورد او را شکسته و هم با اختلاف زياد در رده اول قرار گرفته است. اگر اخباري که در مورد حضور او در تيم‌هاي مطرح اروپايي شنيده مي‌شود به وقوع بپيوندد شايد او بتواند باز هم اين رکورد را بهتر کند.

نظر شما