شناسهٔ خبر: 26779473 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست روحانی؛

راهکارهای گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه بررسی شد

جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

راهکارهای گسترش و ترویج فر هنگ مطالعه بررسی شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه موضوع کتاب و فرهنگ کتابخوانی در کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه راهکارهای گسترش و ترویج فر هنگ مطالعه و کتابخوانی و رفع مشکلات و چالش‌های گوناگون در صنعت چاپ و نشر کتاب گفتگو کردند.

براساس گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در راستای برگزاری نمایشگاه کتاب ارایه شد، نرخ مطالعه در ایران در مقایسه با سایر کشورها، نرخ مطلوبی بشمار نمی‌رود که با تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد تا توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گرفته و با استفاده از مشوق‌های مادی و معنوی و ایجاد فضای رقابتی، جذاب و پرهیجان، کتابخوانی در بین اقشار مختلف بویژه کودکان، نوجوانان و جوانان ترویج و تبلیغ شود.

همچنین مقرر شد وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما، نهادهای مردمی و سمن‌های تخصصی و ناشران و پدید آورندگان آثار ادبی؛ طرح‌ها و برنامه‌های خود  را در راستای ترویج، تبلیغ و گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور ارایه کرده و پرتلاش‌تر در این عرصه گام بردارند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر ضرورت پیگیری و به سرانجام رساندن لایحه مالکیت معنوی در راستای جلوگیری از سرقت‌های ادبی، در مجلس شورای اسلامی، تصمیم گرفت که دبیرخانه این شورا با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چالش‌ها و موانع موجود را در زمینه فرهنگ کتابخوانی جمع‌بندی و روش‌های عملیاتی گسترش فرهنگ کتابخوانی را بررسی و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه کند.

همچنین در این جلسه آیت الله علی‌اکبر رشاد با رأی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مجددا به عنوان رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برای دوره جدید انتخاب شد.

انتهای پیام/

نظر شما