شناسهٔ خبر: 26779446 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اشتغال مهمترین دغدغه جامعه ایثارگری خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا- مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران، اشتغال را مهمترین دغدغه جامعه ایثارگری این استان ذکر و بیان کرد: رسیدگی به وضعیت اشتغال، درمان، دانشگاه، مسکن و گلزار شهدا به عنوان اولویتهای جامعه ایثارگری در تمامی 28 شهرستان خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

حسن فتحی نیا روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی ایثارگران شهرستان کاشمر افزود: تاکنون گامهای شایسته ای در قبال جامعه ایثارگری برداشته شده اما هنوز ضرورتهای بسیار مهمی در این حوزه روی زمین مانده است.
وی ادامه داد: با وجود مشکلات و تنگاناهای مالی که این روزها سخت گریبانگیر است هیچگاه به قوانین بی توجهی نشده اما هنوز رضایت جامعه ایثارگری بطور کامل تامین نگردیده است.
مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران بر لزوم برگزاری فصلی نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران تاکید و بیان کرد: رفع تمامی مسائل نباید بردوش بنیاد شهید باشد. خراسان رضوی پنج هزار فرزند جانباز بالای 25 درصد و شهید با تحصیلات عالیه دارد.
همه مسئولان باید در رفع مشکلات فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران نهایت تلاش را داشته باشند.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید خراسان رضوی نیز در این نشست تعداد بیکاران ایثارگر را در کاشمر بیشتر از سایر شهرستانهای استان ذکر و بیان کرد: در کاشمر 79 نفر دیپلم، فوق دیپلم و زیر دیپلم فرزند شهید و جانبازان 25 درصد به بالا هستند که آمار بالایی است.
صدیه خدیوی افزود: در سفر یک روزه به کاشمر 95 درصد مراجعان موضوع اشتغال را مطرح کردند. با امکانات خوبی که در استان در حوزه اشتغال مطرح است باید این آمار تا پایان سال کاهش یابد. در تمامی دستگاههای اجرایی بخش خدمات برونسپاری شده لذا می بایست پیمانکاران 25 درصد نیروی خود را از مجموعه ایثارگران استخدام کنند.
7497/1858

نظر شما