شناسهٔ خبر: 26779378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ستادهای شهرستانی هماهنگی اربعین حسینی برای اولین بار تشکیل می شود

مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری کرمان با ارائه گزارشی از مراسم اربعین سال گذشته و برنامه هیا پیش بینی شده برای امسال، اعلام کرد: ستادهای اربعین شهرستانی برای اولین بار در استان ها تشکیل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، خلیل همایی راد، مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری، شامگاه امروز(۲۶تیر) در نخستین جلسه ستاداستانی هماهنگی اربعین حسینی در سال جاری گفت: دستور ستادمرکزی تشکیل ۱۲ کمیته و یک کارگروه برای استان ها است که شامل کمیته اطلاعاتی، امنیتی انتظامی، فرهنگی و آموزشی، اطلاع رسانی و مستند سازی، حمل و نقل، اعزام، زیرساخت(با مسئولیت معاونت عمرانی استانداری) مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه، بهداشت و درمان، امداد و نجات، سیاسی کنسولی، نظارت و ارزیابی و اتباع است.


وی درباره اصول حاکم بر اربعین حسینی به ترویج فرهنگ اربعین، نظم و امنیت، رعایت سنت ها و ارزش های دولت و ملت عراق، مردم‌محوری، تسهیل گری برای ارائه خدمات مناسب به زائرین، مدیریت انتظارات، هماهنگی و...اشاره کرد و افزود:  امسال صدور روادید زائران سیستانی و کرمانی در استان کرمان انجام می شود و ما در مسیر عبور زائرین استان های همجوار و پاکستانی و افغانستانی هستیم.


همایی راد ادامه داد: تعداد زائرین اعزامی استان طی سالهای ۹۴ تا ۹۶ به ترتیب ۲ هزار نفر،۴۳ هزار و ۴۰۵ نفر و ۴۸ هزار و ۱۴۶ نفر بود و به منطور تسهیل در صدور روادید، هیئتی از کشور عراق در کرمان مستقر شد و با هماهنگی حج و زیارت این کار را انجام دادند که امسال نیز همان گونه خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته استان کرمان در صدور روادید رکورد کشوری را هم شکست زیرا در یک روز ۷ هزار و ۴۵۶ ویزا صادر شد؛ گفت: حداکثر زمان صدور از زمان تحویل مدارک، ۴۸ ساعت بود.

 

این مسئول با افزودن اینکه تعداد موکب های استان هم ۳۰ عدد بود؛ ادامه داد: هیچ مشکل امنیتی برای زائران نداشتیم؛ امسال دو مرز خروجی چزابه و شلمچه برای زائران استان کرمان پیش بینی شده و اتباع افغان از کرمان شلمچه اعزام می شوند.

 

وی بیان داشت: برای پذیرایی در مرز روزانه ۵ هزار نفر و در کربلا روزانه ۳۰ هزارنفر بر عهده استان است و از اواخر تیر جلسات ستاد استانی هر ۱۵ روز یکبار تشکیل می شود ضمن اینکه ستادهای اربعین شهرستانی که تاکنون نداشتیم، طبق دستورالعمل ابلاغی از امسال شکل می گیرد.


 

نظر شما