شناسهٔ خبر: 26779315 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۳ درصد برق آذربایجان غربی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

R41361/P1377/S6,48/CT1

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی گفت: ۳۳ درصد برق مصرفی آذربایجان غربی مربوط به بخش کشاورزی می‌شود که انتظار داریم کشاورزان به توصیه‌های صرفه جویی برق توجه کنند.

صاحب‌خبر -

اکبر حسن بکلو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به قطعی‌های برق در سطح آذربایجان غربی اظهار داشت: خاموشی و مدیریت اضطراری بار حدوداً یک هفته است که در استان شروع شده و با توجه به این که مصرف برق در سطح کشور افزایش یافته جهت پایدار نگه داشتن شبکه مجبور شده‌ایم مدیریت اضطراری بار را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان این که در استان ما در سال 97 با بیش از 6 درصد افزایش مصرف روبرو هستیم افزود: نیروگاه‌های برق آبی نیز متأسفانه به سبب بارش‌های کم در مدار نیستند و تا حدود دو هفته آتی نیز با این قطعی‌ها روبرو خواهیم بود و چنین موضوعاتی برنامه ریزی شده نیست و اگر مصرف مردم حدود 10 درصد کاهش یابد می‌توان با این موضوع کنار آمد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی گفت: با توجه به آمار هواشناسی تا 14 روز پیش رو هوا گرم خواهد بود و مدیریت اضطراری بار ادامه می‌یابد و دلیل قطعی‌های دو مرتبه در روز به سبب افزایش مصرف در طول روز به ویژه توسط ادارات و بازار است که در روز جمعه به سبب تعطیلی روز بدون خاموشی داشتیم.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد صادرات برق تاکید کرد: هیچ گونه صادراتی برقی از پایانه‌های خروجی کشور و استان آذربایجان غربی صورت نمی‌گیرد ولی در ایام زمستان صادرات داریم و نیروگاه خوی نیز با تمام توان خود برق مورد نیاز را به شبکه سراسری کشوری توزیع می‌کند.

حسن بکلو با اشاره به استفاده از تکنولوژی‌های نو در راستای تولید برق و برنامه‌های فرهنگی در راستای صرفه جویی برق یادآور شد: دولت در راستای تولید انرژی‌های پاک و نو گام‌های خوبی برداشته ولی موضوع مهمی که در این میان مورد توجه است جذب سرمایه گذار برای شروع برنامه‌هاست.

وی با اشاره به این که تعداد اپراتورهای 121 اداره برق استان دو برابر شده تصریح کرد: برنامه زمان بندی مدیریت اضطراری بار در سایت شرکت توزیع برق آذربایجان غربی درج شده و از مردم انتظار داریم از تماس‌های اضافی با 121 جلوگیری کنند چراکه به سبب اشغال بودن خط‌های تلفنی شاید از ارائه خدمات مهم‌تر باز بمانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قطب کشاورزی کشور هستیم 33 درصد برق مصرفی مربوط به این حوزه می‌شود که به کشاورزان توصیه می‌کنیم از ساعت 12 ظهر تا 17 بعد از ظهر از پمپ‌های آبی استفاده نکنند تا بتوان اوضاع را بهتر از پیش مدیریت کرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما