شناسهٔ خبر: 26779101 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعضای باند جعل مدارک در قزوین شناسایی و دستگیر شدند

قزوین-ایرنا-رییس پلیس آگاهی قزوین از شناسایی و انهدام باند جعل مدارک دولتی و اخاذی از مردم در استان توسط ماموران انتظامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین، سرهنگ آرش مرادی روز چهارشنبه افزود: سه نفر در این ارتباط دستگیر شده اند.
وی در خصوص نحوه شناسایی و دستگیری اعضای این باند گفت: ماموران انتظامی پس از کسب خبر از منابع و انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت افرادی در زمینه جعل مدارک دولتی و اخاذی از شهروندان مطلع و با تشکیل کارگروهی شناسایی و دستگیری جاعلان را در دستور کار خود قرار دادند.
این مسئول انتظامی ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده از شاکیان مشخص شد افرادی با جعل مدارک دولتی و دادن وعده حذف جریمه بالای 10 میلیون خودرو های توقیفی و حین نقل و انتقالات به شهروندان از آنان مبالغی دریافت و با جعل مهر بانک و ماشین نویس در پشت برگه صورت وضعیت خلافی، مدعی حذف کلیه جرائم و تخلفات می‌شدند در حالی که تخلفات در سامانه راهور باقی بوده و برگه جهت ارائه به مرکز تعویض پلاک یا واحد ترخیص به مالک ارائه می شد.
رییس پلیس آگاهی استان قزوین افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان بلافاصله با هماهنگی قضائی یک نفر را در این خصوص در قزوین شناسایی و در عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
وی اضافه کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی ماموران به بزه انتسابی با همدستی 2 نفر دیگر اعتراف و ماموران متهمان را که قصد کلاهبرداری از یک شهروند در همین خصوص را داشتند دستگیر و به مقر پلیس انتقال دادند.
این مسئول انتظامی با اشاره به اعتراف هر سه متهم به جعل و کلاهبرداری از مردم به این شیوه،تصریح کرد: متهمان با تشکیل پرونده ومعرفی به مراجع قضائی با صدور قرار مناسب قانونی روانه زندان شدند.
3013

نظر شما