شناسهٔ خبر: 26779016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین:

۳ هزار مودی جدید مالیاتی در استان قزوین شناسایی شد

قزوین- مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: با شناسایی ۳ هزار مودی جدید مالیاتی توانسته ایم ضمن بستن راههای فرار مالیاتی بیش از ۹۲ درصد درآمدهای خود را نیز محقق کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی پورامیدی روز سه شنبه در هنگام بازدید استاندار از بخش های مختلف امور مالیاتی استان قزوین با ارائه گزارشی از کارهای انجام شده اظهارداشت: با تحقق ۹۲ درصد درآمدها توانسته ایم کارنامه قابل قبولی در این شرایط داشته باشیم.

وی اضافه کرد: درآمدهای سال گذشته بالغ بر ۱۴ درصد رشد داشته که بیانگر رویکرد خوب اداره و همراهی مردم با همکاران ماست.

نگاه بخشی نداریم به مصالح عمومی فکر می کنیم

پورامیدی بیان کرد: در امور مالیاتی استان هرگز نگاه بخشی و جزیره ای نداریم و به منافع عمومی می اندیشیم تا کارها بخوبی انجام شود و رضایت عموم را نیز به همراه داشته باشد.

وی اظهارداشت: در شرایطی که میتوانستیم برای تحقق ۸ درصد درآمد مالیاتی هم فشاری وارد کنیم این کار را نکردیم بلکه با تعامل نسبت به کسب درآمدها اقدام شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اضافه کرد: از محل درآمدهای ارزش افزوده توانستیم ۲۴۱ میلیارد تومان در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها قرار دهیم تا به توسعه و عمران مناطق کمک شود.

وی گفت: مالیات ارزش افزوده در امور زیربنایی و عمرانی روستاها و شهرهای کوچک که درآمد کمی دارند هزینه می شود و این کار به توسعه متوازن کمک خواهد کرد.

۹۸.۵ درصد با اصناف توافق کردیم

پورامیدی از توافق با اصناف هم خبرداد و یادآورشد: در اجرای ماده ۲۳۸ توانستیم با بیش از ۹۸.۵ درصد اصناف و کسبه توافق کنیم که با این کار هم مطالبات بموقع وصول شد و هم پرونده ها مختومه شد.

وی اضافه کرد: با ۲۶۰ انتصاب و دادن ترفیع انگیزه لازم را در همکاران متعهد خود ایجاد کردیم تا با توان بیشتری کار مردم را انجام دهند.

طرح جامع مالیاتی را اجرایی می کنیم

پورامیدی در ادامه گفت: برای اجرای طرح جامع مالیاتی جدی هستیم و ساختمان سابق دانشگاه آزاد اسلامی در حال تجهیز است که در صورت مساعدت استانداری قادریم امسال این مکان را راه اندازی کنیم.

وی بیان کرد: این ساختمان که ئتمام امکانات اجرای طرح جامع مالیاتی را دارد یکی از بهترین ساختمانهای کشور خواهد شد و می تواند در تسریع در ارائه خدمات به مردم نیز مورد استفاده قرار گیرد و طرح جامع مالیاتی در آن عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بیان کرد: در اجرائیات تاکید جدی داریم تا کسانی که قصد پرداخت مطالبات را ندارند برخورد شود و در این میان نسبت به شناسایی مودیان جدید هم اقدام کرده ایم.

شناسایی ۳ هزار مودی مالیاتی جدید در استان

وی اضافه کرد: ضمن بستن راههای فرار مالیاتی نسبت به شناسایی ۳ هزار مودی جدید مالیاتی اقدام کرده ایم که این کار با همکاری اصناف صورت گرفته است.

پورامیدی گفت: در هیئت های حل اختلاف گاهی نوبت رسیدیگ تا سه ماه هم طول می کشید اما امروز این مدت به ۲۵ روز کاهش یافته و برخی پرونده ها در ۱۵ روزمورد رسیدگی قرار می گیرد.

دریافت ۴۷ هزارو ۲۵۷ اظهارنامه توافقی

وی اظهارداشت: در سال مالیاتی گذشته با دریافت ۴۷ هزار و ۲۵۷ فقره اظهارنامه از صاحبان اصناف توانستیم با ۱۹ هزار و ۸۷۴ مودی به توافق ۵ درصدی برسیم که خوشبختانه در مقایسه با سال قبل از آن با رشد ۱۰ درصدی مواجهیم.

پورامیدی بیان کرد: در بخش عمرانی کارهای خوبی صورت گرفته و ساختمان نیمه تمام مالیات در شهرستان البرز با ۱۰ میلیارد تومان در ۴ طبقه تکمیل شد که جوابگوی نیازهای امروز و سالهای آینده است.

وی اظهارداشت: ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی هم با ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خریداری شد تا مکان فعلی به این ساختمان در اینده منتقل شود که با تکمیل آن طرح جامع مالیاتی اجرایی خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان بیان کرد: سه سال متوالی است که امور مالیاتی استان قزوین تواسنته در عرصه های مختلف مانند حقوق شهروندی، آموزش، اقامه نماز، ترویج فرهنگ امر به معروف و ستاد صیانت، عفاف و حجاب و رفع موانع تولید صاحب رتبه های برتر شود.

نظر شما