شناسهٔ خبر: 26778883 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پایانه مسافری دریایی بندربوشهر افتتاح شد

به گزارش ایرنا، سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این آئین گفت: باوجود مشکلاتی که برای مسافران مسیر دریایی جزیره خارگ وجود داشت اما حدود یک

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این آئین گفت: باوجود مشکلاتی که برای مسافران مسیر دریایی جزیره خارگ وجود داشت اما حدود یک سال سالن مسافری شرکت کشتیرانی والفجر بدون استفاده باقی مانده بود که سازمان بنادر با رایزنی های مستمر خود با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی این دغدغه را بخوبی پاسخ داد.
نورالله اسعدی افزود: در همین راستا این سالن و اسکله مسافری با قیمت روز و کارشناسی از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی تحویل اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر شد.
وی یادآورشد: مساحت این سالن مسافری سه هزار مترمربع است که در فاز نخست 400 متر به مدت 2 هفته با سه میلیارد ریال اعتبار توسط واحد فنی اداره کل بنادر و دریانوردی استان تجهیز شد.
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: اکنون 2 شناور با ظرفیت 400 صندلی تردد مسافران را در مسیر دریایی بوشهر -خارگ برعهده دارد که طی یکسال گذشته عدم امکان استفاده از اسکله والفجر و سالن مسافری مشکلات فراوانی را برای مسافران این مسیر ایجاد کرده بود.
وی اظهار داشت: بهره برداری از این اسکله و سالن مسارفربری علاوه بر تاثیرگذاری در رونق گردشگری دریایی می تواند در عرصه تجارت نیز کارآمد ظاهر شود.
استاندار بوشهر نیز گفت: مردم استان و بویژه ساکنان جزیره خارگ قریب به یکسال برای تردد در مسیر بوشهر-خارگ و بالعکس با مشکل روبرو بودند.
عبدالکریم گراوند افزود: انتظار است با تجهیز سایر سالن ها شاهد رونق روز افزون گردشگری دریایی در مسیر بوشهر - خارگ باشیم.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پایانه مسافری دریایی سال ها دغدغه مسافران بوده و به حق سازمان بنادر و دریانوردی استان در این راستا جهادی عمل کرده است.
حجت الاسلام عبدالحمید خدری افزود:استان بوشهر ظرفیت های بالقوه ای در زمینه گردشگری دارد که با ورود سرمایه گذار می توان آن را تقویت و شکوفا کرد.
جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر با 20 هزار نفر جمعیت محل استقرار بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است.
7212/6045
انتهای پیام

نظر شما