شناسهٔ خبر: 26778836 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

وزیر نیرو: به خاطر خاموشی ها عذرخواهی می کنم

وزیر نیرو گفت: به‌رغم اینکه تمامی همکاران ما در صنعت برق به صورت شبانه روز مشغول ارائه خدمات به مردم هستند ولی از تمام مردمی که در طی چند روز اخیر در مناطق مختلف کشور دچار خاموشی‌ شده‌اند عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم هر چه زودتر با همکاری تمامی مصرف کنندگان به ویژه سازمان‌های دولتی و عمومی بتوانیم این روزها را پشت سر بگذاریم.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /رضا اردکانیان در حاشیه مراسم امضای سند برنامه اقدام مشترک وزارتخانه‌های نیرو و ارتباطات در راستای توسعه‌ کاربردهای فناوری‌های نوین فاوا (ICT) در صنعت آب و برق، در جمع خبرنگاران در مورد توقف صادرات برق به عراق گفت: در شرایط فعلی، اولویت ما تامین نیازهای داخل کشور است. هر قرارداد و موافقت‌نامه مبادله انرژی، چارچوب‌ها و الزماتی دارد که از جمله آن این است که کشور صادرکننده در مواقعی که خودش نیاز شدید دارد ابتدا به تامین نیاز خود بپردازد.

وی افزود: کشور عراق در حال حاضر نیازهای وسیعی به برق دارد که بخشی از آن در فصل تابستان از طریق خطوط انتقال انرژی ایران تامین می‌شد. در طی جلسه اخیر با وزیر انرژی این کشور، طرف عراقی نیز در جریان محدودیت‌های ما در فصل تابستان قرار گرفته است.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود به قطعی‌های پی در پی برق تابستان امسال اشاره کرد و اظهار داشت: قبل از فرارسیدن این فصل همواره زمانی که محدویت‌های مربوط به این حوزه مطرح می‌شد این مسئله نیز عنوان شده بود که عدم قطعی برق و جیره بندی آب به عوامل متعددی از جمله همکاری مصرف کنندگان وابسته است.

اردکانیان ادامه داد: بنابراین هر چقدر مصرف صحیح را سرلوحه کار خود قرار دهیم طبیعتا نه تنها مضیقه‌ای در جهت تولید و برنامه‌های توسعه‌ای پیش خواهد آمد بلکه آسایش مردم هم با نقصان مواجه نخواهد شد.

وی با اشاره اینکه امسال مردم و سازمان‌های دولتی همکاری‌های موثری در مدیریت مصرف داشته‌اند، تصریح کرد: اگر این همکاری‌ها صورت نگرفته بود طبیعتا با توجه به کاهش پنج هزار مگاواتی نیروگاه‌های برق آبی مشکل ما به مراتب بیشتر بود.

وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد که با ادامه روند همکاری مصرف کنندگان، هر چه زودتر این روزهای باقی مانده اوج گرما سپری شود و به شرایط عادی برگردیم.

اردکانیان اضافه کرد: به‌رغم اینکه تمامی همکاران ما در صنعت برق به صورت شبانه روز مشغول ارائه خدمات به مردم هستند ولی از تمام مردمی که در طی چند روز اخیر در مناطق مختلف کشور دچار خاموشی‌ شده‌اند عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم هر چه زودتر با همکاری تمامی مصرف کنندگان به ویژه سازمان‌های دولتی و عمومی بتوانیم این روزها را پشت سر بگذاریم.

 

/ایلنا

نظر شما