شناسهٔ خبر: 26778240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سه خبر از شهرستان های ابرکوه، یزد و اردکان

به گزارش ایرنا بخشدار مرکزی ابرکوه گفت: اشتغال روستایی از جمله اولویت مهم برای توسعه پایدار است که با پرداخت تسهیلات، فرصت مناسبی برای اشتغال فراهم می

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا بخشدار مرکزی ابرکوه گفت: اشتغال روستایی از جمله اولویت مهم برای توسعه پایدار است که با پرداخت تسهیلات، فرصت مناسبی برای اشتغال فراهم می شود.
محمد جواد آقایی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی، دامپروری و تولید محصولات باغی در روستاها از جمله ضرورت هاست .
وی با بیان اینکه موضوع اشتغال و درآمد یکی از راه های توسعه و ماندگاری جمعت در روستاهاست افزود: در دولت دوازدهم با پرداخت تسهیلات، اقدامات بسیار خوبی در راستای حمایت از سرمایه گذاران در بخش خود اشتغالی روستاها انجام شده است .
بخشدار مرکزی ابرکوه تصریح کرد: با همکاری دولت با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در 6 ماه گذشته 250 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال با بهره 6درصد برای اجرای 210 طرح به متقاضیان پرداخت شد.
وی گفت : این میزان تسهیلات مربوط به بخش های کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و بوم گردی، منابع طبیعی، صنعت و معدن، فرش دستباف و فناوری اطلاعات است .
بخش مرکزی ابرکوه 19 روستا و بیش از 10 هزار نفر جمعیت دارد و شغل بیشتر مردم آن کشاورزی و دامداری است.
7540/ 2047/
**
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی یزد گفت: با تلاش ماموران و همکاری مردم در شبانه روز گذشته 2 سارق حرفه ای موتور سیکلت در مرکز استان دستگیر شدند و به 36 فقره سرقت اعتراف کردند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ محمدرضا حناساب افزود: به دستور مقام قضایی متهمان روانه زندان شدند و تلاش پلیس برای کشف دیگر سرقت های احتمالی ادامه دارد.
وی از شهروندان برای حفاظت از وسایل نقلیه خود و اعلام گزارش در موارد مشکوک را خواستار شد.
موتورسیکلت از جمله وسایل نقلیه مهم مورد استفاده یزدی هاست تعداد آن 300تا 400هزا دستگاه تخمین زده می شود.
از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفر استان حدود 60 درصد در شهر یزد زندگی می کنند.
7536/ 2047/
**
شهردار اردکان گفت: گشودن گرهی از مشکلات مردم توفیقی است که نصیب هر کسی نمی شود و کارمندان بهزیستی باید از این بابت خدا را شاکر باشند، زیرا کار این نهاد، حساس و خداپسندانه است .
احمد کمالی در دیدار با کارکنان بهزیستی شهرستان افزود: در ملاقات های مردمی ، علیرغم تنگدستی جامعه هدف بهزیستی گله ای از کم کاری در قبال مددجویان را شاهد نیستیم که نشان دهنده خدمت رسانی خوب و تلاش قابل تقدیر کارکنان به جامعه هدف است .
شهردار اردکان ابراز امیدواری کرد که با کمک بهزیستی و با الطاف الهی و در سایه رهبری مقام معظم رهبری و کمک دولتمردان شاهد گسترش و ارتقای کیفیت زندگی ، رفع فقر و پریشانی از اقشار آسیب پذیر جامعه باشیم.
همچنین محمدعلی مروتی رئیس شورای شهر اردکان در این دیدار اظهار داشت : معیاری که در میزان الهی و در باب قرب الهی مد نظر قرار می گیرد بحث خدمت به بندگان خداوند و به ویژه قشر ضعیف و ناتوان جامعه است، قطعا کسانی که در این مسیر قدم برمی دارند در درگاه خداوند مقرب ترند .
سرهنگ علی دهقانی ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردکان گفت : بهزیستی از مهم‌ترین نهادها برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی است که توانسته در حوزه‌های درمان و پیشگیری از اعتیاد و مداخله در انواع آسیب های اجتماعی و در فعالیت‌های حمایتی نقش خود را به خوبی ایفا کند.
وی خاطرنشان کرد : در بحث آسیب های اجتماعی همه باید به صورت کارشناسی مداخله کنیم تا بتوانیم گامی موثر در بحث کنترل و پیشگیری از آسیب ها داشته باشیم .
همچنین رضاپور و محمدجواد شاکر 2 تن از اعضای شورای شهر اردکان بر لزوم مناسب سازی شهر ویژه معلولان و سالمندان تأکید کردند .
شاکر با اشاره به مصوبه شورای شهر در ایجاد پارک ویژه معلولان و سالمندان از عزم شورای شهر برای ایجاد پارک خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این بوستان باشیم .
رئیس اداره بهزیستی اردکان از حضور مسئولان در این اداره با اشاره به معرفی اردکان به عنوان شهر بدون مانع و دوستدار سالمند یادآور شد: با همکاری مسئولان شهر تحول بزرگی در ایجاد شهر دوستدار سالمند انجام شد که در کشور نمود خوبی پیدا کرد و باید این روند ادامه داشته باشد.
عضدزاده اظهار کرد: با همکاری و همراهی و استقبال بسیار خوب فرمانداری ، شهرداری و شورای شهر سابق و سایر اداره ها، امروزه شاهدیم که در طرح های جدید شهری تا حد امکان ، استانداردهای مناسب سازی ویژه معلولان و سالمندان لحاظ شد.
وی ادامه داد : انتظار می رود مناسب سازی محیط شهری با جدیت تمام در دستور کار قرار گیرد و در ساخت و سازهای شهری ، حق دستیابی مددجویان و سالمندان در نظر گرفته شود.
این مسئول تصریح کرد : اردکان با 8.4 درصد جمعیت سالمند و سه هزار و 500 نفر معلول و در نظر گرفتن بیماران دچار محدودیت در حرکت ، زنان باردار و کودکان نوپا در خوش بینانه ترین حالت افزون بر 20هزار نفر را در خود جای داده است که برای عبور و مرور در سطح شهر نیازمند محیطی مناسب سازی شده و بدون مانع هستند و این همان چیزی است که در دنیای امروز از آن به عنوان شهرهای بدون مانع و مناسب سازی شده یاد می شود.
بهزیستی اردکان با همکاری 41 مرکز و موسسه زیرنظر خود انواع خدمات توانبخشی ، اجتماعی ، پیشگیری ،اشتغال و کارآفرینی را به جامعه هدف و شهروندان ارایه می کند.
این نهاد 2 هزار معلول و 300 خانوار نیازمند شهرستان را تحت پوشش دارد .
مرکزشهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام

نظر شما