شناسهٔ خبر: 26778151 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری جلسه قرارگاه ملی راهیان نور شهید علم الهدی و ستاد اربعین دانشگاهیان

نخستین جلسه قرارگاه ملی راهیان نور شهید علم الهدی و ستاد اربعین دانشگاهیان با هدف بهبود وضع اعزام دانشجویان در اربعین امسال برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ در این جلسه که با حضور محمدحسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و جمعی دیگر از قرارگاه ملی راهیان نور شهید علم الهدی و ستاد اربعین دانشگاهیان برگزار شد، مباحثی مانند میزان ارز دانشجویی برای اعزام دانشجویان، میزان وام دانشجویی برای اعزام دانشجویان، برنامه‌ها و حمایت‌های مالی برای اعزام دانشجویان، میزان و تعداد مواکب سازمان بسیج دانشجویی و خدمات اسکان برای دانشجویان در سال‌های گذشته و سال آینده بررسی شد.

در ابتدای این جلسه غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه اعزام دانشجویان در اربعین یک رخداد بزرگ محسوب می‌شود، گفت: باید به میزان ارز دانشجویی برای اعزام دانشجویان با توجه به وضع ارز توجه شود.

وی افزود: موضوع دیگر در اعزام دانشجویان در اربعین شرایط سیاسی عراق است که نسبت به پارسال تفاوت زیادی داشته است که باید به آن توجه و این شرایط بررسی شود.

غفاری گفت: البته این موضوع را نیز باید مدنظر قرار دهیم که ما به سمت تابستان پیش می‌رویم و اعزام امسال دانشجویان در اربعین مصادف با اوایل ترم جدید است، بنابراین باید موضوع اسکان دانشجویان در عراق نیز مدنظر قرار گیرد.

در ادامه محمدحسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما باید آثار فرهنگی راهیان نور و اربعین را مدنظر قرار دهیم؛ البته کیفیت برگزاری این اردو و اثرات آن برای ما مهم است، چنانچه مهم‌تر از آن آثار فرهنگی دفاع مقدس است.

وی افزود: ما به فرهنگ ایستادگی در برابر استکبار نیاز داریم و این‌ها خطرات و نگرانی‌هایی است که ما داریم، البته در مقایسه با زمان جنگ امروز وضع زندگی ما خیلی عالی است.

سردار سپهر گفت: جنگ ترکیبی و تلاش استکبار برای از بین بردن روحیه مقاومت و ایستادگی، به طور قطع به تقویت فرهنگ دفاع مقدس و روحیه انقلابی می‌انجامد، بنابراین به کیفیت باید توجه شود اگر کمیت افزایش یابد نباید کیفیت آسیب ببیند.

وی افزود: باید تسهیلات بهتر برای دانشجویان در نظر گرفته شود و قرارگاه مرکزی برای هرچه بهتر شدن این سفر دانشجوی همکاری لازم را انجام می‌دهد.

نظر شما