شناسهٔ خبر: 26777730 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آغاز حركت سفیر فرهنگی وحدت و همبستگی ایلات، اقوام و مذاهب ایرانی از شیراز

گروه اجتماعی ـ سفیر فرهنگی وحدت و همبستگی ایلات، اقوام و مذاهب ایرانی سفر خود با دوچرخه را از شیراز آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

آغاز حركت سفیر فرهنگی وحدت و همبستگی ایلات، اقوام و مذاهب ایرانی از شیراز

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهرشیراز، محسن مرادی، دوچرخه سوار سایکل توریست فدراسیون دوچرخه سواری به منظور تعامل و دیدار با چهره‌های سرشناس، ائمه جمعه، خیرین و نخبگان قراراست در بازه زمانی ۷۰ روزه استان‌های فارس، کرمان، یزد، اصفهان، مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، زنجان، سنندج، همدان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و خوزستان را رکاب بزند.
این دوچرخه سوار اندیمشکی در جمع اعضای شورای اسلامی شهر شیراز گفت: خارج از فضای سیاسی و بدون وابستگی به شخص یا گروه سیاسی، کار فرهنگی خود را به صورت خودجوش و بدون حامی و در راستای نزدیک کردن اقوام آغاز کرده است.
لیلا دودمان، رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این رابطه گفت: زمانی که دنیا می‌خواهد توجه مردم را به مسئله‌ای جلب کند بسیاری از ورزشکاران به حرکت‌های انفرادی و دسته جمعی با رسالت اجتماعی فرهنگی روی می‌آورند.
وی با اشاره به شعار فرهنگی وحدت و همبستگی ایلات، اقوام و مذاهب ایرانی این حرکت خودجوش دوچرخه سوار گفت: شهر شیراز از دیرباز خواستگاه اقوام بوده است و افتخار ما براین است که علاوه بر تعدد و تکثری که در شهر شیراز وجود دارد همه باهمدیگر با اتحاد وانسجام زندگی می‌كنند.
رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: شاید دلیل انتصاب شیرازی ها به مهمان نوازبودن، راحت پذیرفتن همین تکثر فرهنگی در جامعه است که از منظر جامعه‌شناسی خیلی اهمیت دارد.
وی همچنین با اشاره به شروع حرکت دوچرخه سوار اندیمشکی از شهر شیراز، مرادی را سفیر فدراسیون دوچرخه سواری و همچنین سفیر شیراز دانست.
دودمان گفت: با وجود کثرت اقوام، مذاهب و ایلات در کشور همه در زیر چتر بزرگی به نام فرهنگ ایرانی در کنار هم قرار می‌گیریم که این خود پیامی بزرگ برای مخاطبانی است که درمسیر این حرکت خودجوش قراردارند.
نواب قائدی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: به دلیل کثرت اقوام درشهر، شیرازشهر چند فرهنگی است ولی همه این اقوام درکنار شیرازی‌ها زندگی بسیار خوبی دارند و همیشه یارو یاور همدیگر هستند.
وی افزود: امید داریم وحدت، یکپارچگی که دربین تمام ادیان، مذاهب و ایلات کشور وجوددارد مستدام باشد چراکه ایران یک کشور واحداست و همه در زیر سایه این کشوردر کنار هم زندگی می‌کنیم.
انتهای پیام

نظر شما