شناسهٔ خبر: 26777490 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته ویژه سایر رسانه های میزان/

خبر خوش دولت برای نانواها/ اطلاعات محرمانه نیروی هوایی آمریکا افشا شد

خبرگزاری میزان- سخنگوی دولت گفت: قرار است برای حمایت از نانوایان امتیازاتی برای آنها قائل شویم که اعلام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،اطلاعات محرمانه نیروی هوایی آمریکا افشا شد، درمان سرطان با نانوحباب‌های ترکیدنی، موضع برجامی پوتین پس از دیدار با ترامپ، دعوایی که دودمان استقلال را به باد می‌دهد، جزئیات برخورد نفتکش ایرانی در خلیج فارس و زائران حج ۹۷ چقدر عوارض خروج از کشور می‌پردازند؟ این ها عناوین اخباری هستند که می توانید در بسته خبری امروز مرور کنید.

دعوایی که دودمان استقلال را به باد می‌دهد

ایسنا، خرید پر ابهام دیگر آبی‌های پایتخت در فصل نقل و انتقالات علی کریمی بود. بازیکن فصل قبل سپاهان که به دلیل مصدومیت جام‌جهانی را از دست داد و قرار است جانشین فرمانده استقلال در میانه‌های زمین باشد. این بازیکن تست‌های پزشکی را انجام داد و در حالی‌که به سیدرضا افتخاری گفته شد که این بازیکن از ناحیه دیسک کمر دچار مشکلاتی است، مدیرعامل استقلال با او قرارداد بست.
 
خبر خوش دولت برای نانواها/ روایت جالب از تمجید رهبر انقلاب از بیرانوند
جذب بازیکنان مصدوم نشان می‌دهد که درگیری‌های داخلی بین کمیته پزشکی باشگاه و مدیران این تیم وجود دارد. در این میان، سرمربی آلمانی نیز کمی مقصر بود و نتوانست آن نظم و شخصیتی که در بعد فنی دارد را در این زمینه هم به کار گیرد یا حداقل موضع مشخصی در این رابطه بگیرد. شاید فشار‌های شفر می‌توانست مدیران و کمیته پزشکی استقلال را مجبور به همکاری کند تا بلایی که اکنون هواداران استقلال نگران آن هستند، برای این باشگاه پرطرفدار رخ ندهد.

اطلاعات محرمانه نیروی هوایی آمریکا افشا شد

پس از آنکه گزارش‌هایی مبنی بر فروش اطلاعات حیاتی برخی نهاد‌های دولتی و سازمان‌های حکومتی جهان از جمله فرودگاه‌های بین‌المللی در محیط دارک‌وب (dark web)، منتشر شد، حالا خبر دیگری به وضوح نشان می‌دهد اطلاعات حیاتی، سری و محرمانه نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا نیز در محیط دارک وب با قیمت حداکثر ۲۰۰ دلار به فروش رسیده است. اما اکنون گزارش دیگری مبنی بر اینکه اطلاعات فوق سری و محرمانه نیروی هوایی ارتش ایالات متحده امریکا نیز با قیمت ۱۵۰ دلار الی ۲۰۰ دلار در محیط دارک وب فروخته شده وجود دارد. هنوز معلوم نشده که چه کسی و به چه منظوری خواهان این اطلاعات نظامی بوده است.
 
زائران حج ۹۷ چقدر عوارض خروج از کشور می‌پردازند؟

فارس، امسال با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس، نرخ عوارض خروج از کشور افزایش یافت که در این رابطه، زائران حج تمتع و عتبات مستثنا نیستند.
 
خبر خوش دولت برای نانواها/ روایت جالب از تمجید رهبر انقلاب از بیرانوند
بر همین اساس نرخ عوارض خروج از کشور برای زائرانی که امسال برای نخستین‌بار به عربستان (سفر حج) مشرف می‌شوند، ۱۱۰ هزار تومان است و اگر زائران خانه خدا در سال جاری به عتبات عالیات سفر کرده باشند، این نرخ عوارض تغییری نخواهد یافت و همان ۱۱۰ هزار تومان محاسبه می‌شود.اما اگر زائرانی پیش‌تر (از ابتدای سال) یک بار به خارج از کشور سفر کرده باشد، باید برای عوارض خروج از کشور خود در این دوره ۱۶۵ هزار تومان پرداخت کند و اگر دو بار به سفر خارجی رفته باشد، باید ۲۲۰ هزار تومان بپردازند.
 
درمان سرطان با نانوحباب‌های ترکیدنی

محققانبرای انتقال دقیق دارو‌های شیمی درمانی به سمت سمت تومور‌های هدف از نانوحباب‌هایی موسوم به لیپوزوم‌ها استفاده می‌کنند که به بخش‌های مورد نظر بدن تزریق می‌شوند و سپس با استفاده از اشعه ایکس منفجر می‌شوند.

لیپوزوم‌ها می‌توانند ضمن حفاظت از دارو‌ها آن‌ها را به هر بخشی از بدن که مناسب تشخیص دهند، منتقل نمایند. پیش از این از روش مذکور برای حفاظت از انسولین‌های تزریق شده به بدن نیز استفاده شده بود.حباب‌هایی که بدین شیوه تشکیل می‌شوند از استحکام کافی و غشایی مستحکم به منظور حفاظت از دارو‌ها برخوردارند و می‌توان آن‌ها را با دقت کنترل کرد. همچنین می‌توان نانوذرات طلایی و مولکول‌های مختلف و از جمله ورتپورفین‌ها را به درون نانوحباب‌ها تزریق نمود.
 
نرخ بیکاری در جوانان ایران ۲۸ درصد شد

گزارش اسپکتاتور ایندکس حاکی از این است که نرخ بیکاری در بین جوانان ایران ۲۸ درصد شده و پس از آفریقای جنوبی، یونان، اسپانیا، نیجریه و ایتالیا در جایگاه ششم قرار گرفته است.
 
خبر خوش دولت برای نانواها/ روایت جالب از تمجید رهبر انقلاب از بیرانوند
براساس این گزارش، آفریقای جنوبی با ۵۲ درصد نرخ بیکاری، یونان ۴۳ درصد، اسپانیا ۳۴ درصد، نیجریه و ایتالیا ۳۳ درصد در جایگاه اول تا پنجم قرار گرفتند.
 
موضع برجامی پوتین پس از دیدار با ترامپ

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بعد از دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با یک شبکه روسی تاکید کرد که دیدارش با ترامپ بهتر و واقعیتر از آن چیزی بود که انتظار داشت.

خبر خوش دولت برای نانواها/ روایت جالب از تمجید رهبر انقلاب از بیرانوند
پوتین در ادامه گفت که به غیر از این‌ها ما درباره موضوع هسته‌ای ایران نیز صحبت کردیم. وی تاکید کرد که موضع مسکو در قبال مساله هسته‌ای ایران بدون تغییر مانده است. پوتین توضیح داد که برجام یک ابزار تسهیل کننده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای به طور کلی و به ویژه در منطقه غرب آسیا است.
 
روسیه: هیچ نیروی ایرانی در جنوب سوریه حضور ندارد

الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین در امور سوریه حضور نیرو‌های ایرانی در جنوب سوریه را رد کرد.
وی با اشاره به اینکه نیرو‌های ایرانی در جنوب سوریه حضور ندارند گفت که گروه‌های مسلح در این منطقه به غیر از داعش و جبهه النصره خواستار مصالحه با دولت دمشق هستند. وی در پایان تاکید کرد که حضور مستشاران نظامی ایران در سوریه به درخواست دولت مشروع سوریه است.
 
واکنش نتانیاهو به نشست ترامپ و پوتین

تسنیم، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر، درباره نشست روز دوشنبه «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهوری آمریکا و روسیه در هلسینکی اظهارنظر کرد.

خبر خوش دولت برای نانواها/ روایت جالب از تمجید رهبر انقلاب از بیرانوند
نتانیاهو افزود: «از تعهد عمیق ایالات متحده و رئیس‌جمهور ترامپ به امنیت اسرائیل تقدیر می‌کنم. دوستی بین اسرائیل و ایالات متحده قوی‌تر از هر زمان دیگری شده است.»نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «همچنین از هماهنگی امنیتی بین اسرائیل و روسیه و نیز موضع شفاف رئیس‌جمهور پوتین مبنی بر ضرورت اجرای توافقنامه جدایی میان اسرائیل و سوریه که در سال ۱۹۷۴ منعقد شد، ستایش می‌کنم.»
 
خبر خوش دولت برای نانوا‌ها

محمد باقر نوبخت با اشاره به اینکه دولت یارانه هنگفتی برای خرید تضمینی گندم، آرد و نان می‌پردازد افزود: نان با قیمت ۳ سال پیش عرضه می‌شود، اما قرار نیست هزینه یارانه نان و گران نشدن نان را از جیب نانوا پرداخت کنیم.وی گفت: هم اکنون راهکار‌هایی برای حمایت از نانوایان در دست بررسی است و اعلام خواهم کرد.
 
خبر خوش دولت برای نانواها/ روایت جالب از تمجید رهبر انقلاب از بیرانوند
 
جزئیات برخورد نفتکش ایرانی در خلیج فارس

محمدحسین دانشفر، مدیر امور تولید شرکت نفت فلات قاره ایران در خصوص جزئیات برخورد نفتکش ایرانی در میانه خلیج فارس اظهار داشت: حدود ساعت ۳ بامداد روز ۲۳ تیرماه، به دلیل شرایط بد جوی، جریان‌های شدید آب و در نهایت چرخش نفتکش SOL از موقعیت خود، برخوردی بین نفتکش صادراتی SOL و شناور فرآورشی و ذخیره‌سازی کوروش مستقر در لایه نفتی پارس جنوبی به وقوع پیوست و سبب بروز خسارت‌هایی جزیی به بدنه، هوز و تجهیزات بارگیری شد.
 
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
 

نظر شما