شناسهٔ خبر: 26777398 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

اختیاری:

ارتباط دانشگاه با صنعت چرخه اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها را راه می‌اندازد

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه در شرکت‌های کوچک و بزرگی که توسط فارغ‌التحصیلان تشکیل شده تجاری‌سازی محقق می‌شود، گفت: ارتباط دانشگاه با صنعت می‌تواند چرخه اقتصاد دانش‌بنیان را در دانشگاه‌ها سریعتر راه بیاندازد.

صاحب‌خبر -

اسفندیار اختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لزوم تجاری‌سازی پایان‌نامه‌ها، گفت: اگر پروژه‌ای که دانشجویان به اساتید خود ارائه می‌دهند مشکلی از صنعت حل کند قطعا برای استاد، دانشگاه و دانشجو درآمد کسب خواهد کرد و تجاری‌سازی محقق می‌شود چراکه دانشجو محصولی تولید کرده که خواهان دارد و عده‌ای حاضرند در قبال آن پول پرداخت کنند.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی افزود: در مباحث تجاری‌سازی باید موارد مختلف را از یکدیگر تفکیک کرد؛ مهم‌ترین عنصر در تحقق این امر شرکت‌های کوچک و بزرگی که توسط فارغ‌التحصیلان تشکیل می‌شود.

وی بیان کرد: این شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها از دو طریق کارآیی دارند؛ در مورد اول مسائل و مشکلات به شرکت‌های خدمات مهندسی که شامل دانشجویان فارغ‌التحصیل و اساتید است ارائه می‌شود و این مجموعه‌ها مشکلات ارائه شده را حل می‌کنند در دومین حالت شرکت‌ها به دنبال بهینه کردن تکنولوژی هستند تا بتوانند کار بهتر با راندمان بالاتری ارائه کنند و ایده‌های بهتر و جدیدتر مطرح شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرکت‌های کوچک و بزرگی که توسط فارغ‌التحصیلان تشکیل شده تجاری‌سازی محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی از این شرکت‌ها در حوزه رفع مشکلات و برخی دیگر در نوآوری فعال هستند؛ ارتباط دانشگاه با صنعت می‌تواند چرخه اقتصاد دانش‌بنیان را در دانشگاه‌ها بیشتر و سریعتر بچرخاند./

پایان پیام

نظر شما