شناسهٔ خبر: 26777369 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌زمینه راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی باید تسهیل ‌شود‌

R41371/P1377/S6,73/CT11

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی با بیان اینکه ظرفیت کمیسیون شرکت‌های دانش بنیان استان مرکزی مورد توجه قرار گیرد گفت: زمینه راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی باید تسهیل و تسریع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید فرخی ظهر امروز در جلسه بررسی شرایط تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی با اشاره به تاسیس صندوق پژوهش و فناوری اظهار داشت: تاسیس این صندوق باهدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کمک به تجاری سازی فناوری‌های پیشرفته و سرمایه‌گذاری در طرح‌های با ریسک پذیری بالادر دست بررسی است و همچنین  برنامه ریزیبه منظورجلب مشارکت بخش خصوصی در راه‌اندازی این صندوق ضرورت دارد.

وی افزود: به عنوان یک مسئولیت اجتماعی باید به تاسیس صندوق پژوهش و فناوری به عنوان یک مسئولیت اجتماعی توجه ویژه داشت، این در حالی است که در وضعیت کنونی اقتصادی برطرف کردن تمام مشکلات سرمایه‌گذاری و شرکت‌های دانش بنیان با تاسیس این صندوق فراتر از انتظار است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی تصریح کرد: از ظرفیت کمیسیون شرکت‌های دانش بنیان نباید غافل شد، این در حالی است که این کمیسیون می‌تواند منافع و مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان و حمایت از سرمایه گذاران را در قالب کار گروهی برطرف کند.

فرخی بیان کرد: در کمیسیون شرکت‌های دانش بنیان برنامه‌ریزی در راستای اینکه چه کسانی می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند، اهداف و برنامه های سرمایه گذاران و همچنین اینکه آیا سرمایه‌گذاران تاسیس صندوق را یک ارزش به عنوان برطرف کردن دغدغه‌ها و مشکلات خود می دانند مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی باید از ظرفیت صنایع بزرگ، دانشگاه ها و اتاق تعاون به عنوان نقش اثر گذار در مشارکت بخش غیردولتی بهره لازم را برد و در این راستا برنامه‌ریزی لازم را انجام داد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی عنوان کرد: این صندوق با مشارکت بخش خصوصی به میزان 49 درصد تشکیل و دارای شخصیت حقوقی غیر دولتی و استقلال مالی بوده و با رعایت اساسنامه مشخص فعالیت می‌کند و همچنین در استان مرکزی بیش از 70 شرکت دانش بنیان وجود دارد که به دنبال این راه‌اندازی این صندوق ضرورت دارد.

انتهای پیام/ش

نظر شما