شناسهٔ خبر: 26777247 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ترکان: نمی‌دانم چرا دولت نمی‌تواند برای مشکلات تصمیم‌گیری کند

صاحب‌خبر -

عضو حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه مربیان بزرگ وقتی شرایط بازی تغییر می‌کند، ارنج تیم را تغییر می‌دهند، تصریح کرد: ما باید مردانی که برای مقابله با تحریم‌ها مناسب هستند را به عرصه بفرستیم و برخی‌ها روی نیمکت بروند.

به گزارش  تسنیم، اصلاح‌طلبان این روز‌ها در مواجهه با مطالبات فراگیر مردم و موج نارضایتی از دولت متحدشان، رویکرد‌های مختلفی در پیش گرفته‌اند. برخی، با مطالبه‌ی گسترده «ترمیم کابینه» همراه شده‌اند و عدّه‌ای نیز موضوع استیضاح و استعفای روحانی را پیش کشید‌اند. در این میان، برخی نیز، انگشت اتهام را به سمت اعضای حزب «اعتدال و توسعه» کابینه نشانه رفته‌اند و معتقدند تا «محمّدباقر نوبخت» و «محمود واعظی»، دستِ راستِ روحانی هستند و امثال اسحق جهانگیری، در سایه قرار دارند، دولت، روی خوش به خود نخواهد دید.

به سراغ یکی از اعضای حزب اعتدال و توسعه رفتم تا این موضوع را با او به گفتگو بنشینم. وی که روزگاری نه‌چندان دور، به واسطه سمت‌های متعددش در دولت، به «ابوالمشاغل» شهرت داشت، فاصله‌اش از دولت بیش‌تر شده و اکنون دیگر نه خبری از دبیریِ شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری است و نه ریاست بر سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور. تنها ارتباط کاری او با دولت، حکمی است که روحانی، دی‌ماه ۹۶ و پس از زلزله کرمانشاه برای او صادر کرد؛ «مشاور رییس جمهور در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری».

اکبر ترکان، هم صراحت لهجه خاصی دارد و هم ادبیات مختص به خود را. از همین روست که یک روز اظهاراتش درباره آب‌گوشت بزباش و قورمه‌سبزی خبرساز می‌شود و امروز هم در انتقاد از برخی اعضای کابینه، می‌گوید: «آن‌هایی که می‌خواهند همه چیز، گل و بلبل باشد و از شورت و زیرپیراهنی تا کاسه و بشقابشان از خارج بیاید، مردان این عرصه نیستند».

عضو حزب اعتدال و توسعه، در این گفتگو، به حمایت از هم‌حزبی‌هایش در دولت می‌پردازد و با برشمردن مشکلات اساسی که کسی برای حل آن‌ها تصمیم نمی‌گیرد، می‌گوید: «اینکه بگوییم مقصر این تصمیم‌نگرفتن‌ها، واعظی و نوبخت است، اشتباه است، بلکه اشکال اصلی، تصمیم نگرفتن است».

ترکان که گویی نمی‌خواهد وارد بحث تغییر کابینه شود و با جمله «این تصمیم با آقای روحانی است» سعی می‌کند از کنار موضوع عبور کند، نهایتاً سفره دلش را باز می‌کند و دولتی‌هایی که باید نیمکت‌نشین شوند را زیر ضرب قرار می‌دهد.

وی که نشان می‌دهد بی‌تأثیر از حال و هوای فوتبالی این روز‌ها نیست، مدام از ادبیات فوتبالی برای پیش‌بُرد بحث خود استفاده می‌کند و کابینه دولت را به تیم فوتبالی تشبیه می‌کند که متناسب با تغییر آرایش تیم مقابل، باید تغییر «اَرِنج» دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما