شناسهٔ خبر: 26777191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر عامل برق منطقه ای تهران:

مشاغل حساس ملزم به داشتن مولد های اضطراری هستند

تهران- مدیر عامل برق منطقه ای تهران با اشاره به خسارات ناشی از قطعی های برق گفت: مردم و مشاغل حساس ملزم به داشتن مولد های اضطراری هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا خوش خلق عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قطعی برق را صرفه جویی در مصرف برق نمی دانیم گفت: صرفه جویی زمانی اتفاق می افتد که یک دستگاه و یا تجهیزاتی که در زمان پیک استفاده می شود، خاموش شه و به زمان غیر پیک موکول شود.

افزایش مصرف بی رویه برق به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی است

خوش خلق با بیان اینکه به دلیل بارش های کم سال گذشته و کاهش تولید برق با استفاده از آب های پشت سد حدود ۵ الی ۶ هزار مگاوات تولید برق در زمان پیک کاهش پیدا کرده است گفت: به علت این شرایط اقلیمی ناچار به اعمال مدیریت بار و خاموشی شده ایم.

وی در ادامه اظهار داشت: از چندین ماه قبل از هموطنان تقاضا کردیم به دلیل همین شرایط ۱۰ درصد از موارد مصرفی خود را کاهش بدهند تا از این شرایط عبور کنیم.

مدیر عامل برق منطقه ای تهران با بیان اینکه تغییر شرایط اقلیمی نه تنها در ایران که در همه کشورها دیده می شود افزود: در این خصوص گزارشاتی در برخی از کشورها مثل کانادا داشته ایم که با تلفات جانی همراه بوده و در کشور ما نیز درجه هوا در اوایل بهار متعادل بود اما رفته رفته بیشتر شد و در بر خی از مناطق دما به ۵۰ درجه هم می رسد.

خوش خلق در ادامه گفت: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم همزمانی افزایش دمای هوا در کل کشور است که سبب افزایش مصرف شده و عمده این افزایش مصرف به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی است.

تغییر ساعات کار دستگاه های اجرایی سبب صرفه جویی ۴۰۰ مگاوات برق شده است

وی زمان پیک مصرف را ساعت ۱۲ تا ۱۶ بعد از ظهر اعلام کرد و بیان داشت: از مردم تقاضا می کنیم در این ساعات مقداری در مصرف وسایل برقی رعایت کنند تا بتوانیم همه مردم را نسبت به نعمت برق بهره مند سازیم.

مدیر عامل برق منطقه ای تهران اظهار داشت: در تهران با توجه به شرایطی که از سوی استانداری تعیین شده است ساعات دستگاه های اجرایی تغییر کرده و در این ساعات از مدار مصرفی خارج می شوند و این اقدام کمک خوبی در صرفه جویی و تامین برق مردم کرده است و طی این مدت  ۴۰۰ مگاوات صرفه جویی را تجربه کرده ایم که در این جابه جایی کمک شده که خاموشی ها کمتر شود.

وی با اشاره به اینکه حوادث از قبل تعیین نمی شوند و قابل پیش بینی نیستند گفت: در خصوص قطعی های برق و خسارات احتمالی ناشی از این قطعی ها همیشه به مردم اعلام کرده ایم که تجهیزاتی که برای ایمنی و عدم وارد شدن خسارت به وسایل برقی لازم است را تهیه کنند چرا که این مولدها همیشه در مدار نیستند و در مواقع اضطراری از آن استفاده می شود و در صنایع و اماکن حساس نیز این پیش بینی ها باید انجام شود و مردم و مشاغل حساس ملزم به داشتن مولد اضطراری هستند.

مدیر عامل برق منطقه ای تهران  با اشاره به مشاغلی مانند نانوایی ها و پمپ بنزین ها گفت: این مشاغل و حتی دستگاه ها و ادارات نیز ملزم به داشتن مولد شده اند تا اگر احیانا مشکلی پیش آمد از مولد بهره کافی را ببرند و متاسفانه برخی از مشاغل یا فراموش کرده اند و یا نوعی اطمینان از برق داشتند که دستگاه های مولد را رها کردند و در این شرایط با چالش مواجه شدند.

خوش خلق با بیان اینکه هیچ برنامه خاصی برای خاموشی ها وجود نداشته است گفت: به دلیل اینکه تمام تلاش ما بر این بود که از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و آب و هوا اجازه بدهد و خاموشی نداشته باشیم نمی توانستیم برنامه ای برای اطلاع رسانی خاموشی ها به مردم داشته باشیم اما با تمام این اوصاف در ۲ هفته اخیر سعی کرده ایم که برنامه خاموشی ها و قطعی های احتمالی را از طریق سایت ها به اطلاع مردم برسانیم تا مردم بتوانند در صورت قطعی احتمالی با تمهیدات لازم از شرایط عبور کنند.

نظر شما