شناسهٔ خبر: 26777096 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

600 کیلوگرم چوب قاچاق در آران و بیدگل کشف شد

رضا شفیعی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی پس از گزارش مردمی مبنی بر قطع درختان تاغ از سوی قاچاقچیان چوب در جاده نوش آباد- فیض

صاحب‌خبر - رضا شفیعی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی پس از گزارش مردمی مبنی بر قطع درختان تاغ از سوی قاچاقچیان چوب در جاده نوش آباد- فیض آباد به منطقه اعزام شدند. 
وی افزود: 2 نفر متخلف که در حال قطع درختان تاغ بودند، با حضور ماموران یگان حفاظت از محل متواری شدند که پس از نزدیک به 20 کیلومتر تعقیب و گریز، خودروی سواری حامل چوب از سوی قاچاقچیان در میدان ولیعصر آران و بیدگل رها شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل بیان کرد: ماموران نزدیک به 300 کیلوگرم چوب تاغ در محل قطع درختان و 300 کیلوگرم چوب جاسازی شده را در خودروی پژو کشف کردند.
او با اشاره به افزایش هزینه های قطع درختان برای قاچاقچیان چوب بیان کرد: سودجویان به دلیل دوام آتش و گران بودن زغال چوب تاغ همچنان نسبت به قطع درختان از تاغزارها اقدام می کنند و این امر عامل اصلی تخریب جنگل های دست کاشت شهرستان آران و بیدگل است. 
شفیعی با اشاره به اقلیم کویری آران و بیدگل بر ضرورت نگهداری از جنگل های دست کاشت جهت جلوگیری از هجوم شن های روان تاکید کرد و گفت: وسعت زمین های بیابانی این شهرستان 278 هزار هکتار است و نتیجه عملیات بیابان زدایی و نهالکاری از سال 1349 تا کنون ایجاد 100 هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی می باشد. 
به گفته وی، شهرستان آران و بیدگل با 610 هزار هکتار وسعت دارای 102 هزار هکتار کانون بحران و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و توفان های ماسه ای کشور است. 
آران و بیدگل با برخورداری از نزدیک به 35 درصد از تاغزارهای استان در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد. 
7472/8123
انتهای پیام

نظر شما