شناسهٔ خبر: 26777076 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

سلیمی:

دیدار پوتین و ترامپ اختلافات بین روسیه و آمریکا را رفع نمی‌کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراهای مجلس گفت: مخالفان ترامپ به دنبال تخریب رئیس جمهور آمریکا به واسطه مواضع وی در دیدار با پوتین هستند.

صاحب‌خبر -

اصغر سلیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص دیدار ترامپ و پوتین، اظهار داشت: رقابت‌های بین آمریکا و روسیه بعد از جنگ سرد به وجود آمده و با توجه به مطرح بودن مساله دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حساسیت‌های ترامپ این اختلافات همچنان ادامه خواهد داشت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تصور نمی‌کنم با چنین نشست‌هایی اختلافات بین دو کشور رفع شود یا شکاف‌های بین واشنگتن و مسکو از بین برود زیرا اهداف و منافع استراتژیک دو کشور در منطقه باقی است و این رقابت‌ها روبه فزونی می‎‌رود، امکان از بین رفتن اختلافات 2 کشور وجود ندارد.

وی افزود: نشست مشترک پوتین و ترامپ در هلسینکی می‌‎تواند بُعد تبلیغاتی داشته باشد و به لحاظ روانی به حل مشکلات دو کشور درمسائلی مانند عراق، یمن، خلیج فارس و موشک‌های بالستیک کمک کند.

سلیمی ادامه داد: اختلافت حزبی و جمهوری خواه در داخل آمریکا وجود دارد و با توجه به انتخابات پارلمان آمریکا که در آینده انجام می‌شود، مخالفان ترامپ به دنبال تخریب رئیس جمهور آمریکا به واسطه مواضع وی در دیدار با پوتین هستند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: در سیاست خارجی آمریکا تغییری ایجاد نخواهد شد زیرا سیاستگذارانی در آمریکا هستند که خط مشی سیاست خارجی را آن‌ها تعیین می‌‎کنند./

پایان پیام

نظر شما