شناسهٔ خبر: 26776889 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رییس پلیس فتا کرمانشاه خبر داد؛

دستگیری هکر اینستاگرامی در کرمانشاه

سرهنگ «علی کریمی» از دستگیری هکر اینستاگرامی در کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

دستگیری هکر اینستاگرامی در کرمانشاهبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، سرهنگ «علی کریمی» رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری عامل هک و نفوذ به صفحه اینستاگرام خبر داد و گفت: به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر هک صفحه شخصیش در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در بررسی صفحه هک شده مشخص شد متهم اقدام به پاک کردن کلیه تصاویر و مطالب موجود در صفحه مورد نظر کرده و در ادامه نام صفحه را نیز تغییر داده است.

سرهنگ کریمی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از یکی سری تحقیقات گسترده با استفاده از روش‌های علمی و پلیسی متهم را شناسایی و با بررسی سوابق متهم مشخص شد نامبرده در زمینه هک و نفوذ در فضای سایبری فعالیت دارد.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: تامین امنیت هر گونه فعالیتی در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی در گام اول با کاربر است که باید با رعایت موارد ایمنی، باعث افزایش امنیت خود در فضای مجازی یا شبکه اجتماعی شود تا مانع از نفوذ هکرها و...شود.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه افزود: بعضی از افراد برای اینکه دنبال کننده یا فالور بیشتری جذب کنند دست به هر کاری می‌زنند که گاهاً باعث بردن آبروی خود و خانوده می‌شوند، این موضوع آن‌ چنان فراگیر شده که کاربران برای افزایش دنبال‌کننده با هزینه‌های بالا اقدام به خرید اکانت‌های دیگران می‌کنند به همین دلیل هکرها بیکار ننشسته و اقدام به هک و فروش صفحاتی با دنبال‌کننده زیاد می‌کنند.

وی گفت: بیشتر شبکه‌های اجتماعی برای اینکه افراد هکر نتوانند صفحات کاربران را هک کنند اقدام به طراحی تایید دو مرحله‌ای یا Two-Factor Authentication کرده اند، از همین رو به شهروندان توصیه می‌شود این گزینه را برای خود فعال کنند.

سرهنگ کریمی در پایان گفت: به کاربران توصیه می شود از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده کنند چرا که مشکلات و خطرات شبکه های اجتماعی خارجی را ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما